2012. júliusában a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) miskolci irodája élelmiszeripari konzultációs napot szervezett, melynek célja az volt, hogy alaposabban megismerjék az exportképes árualappal rendelkező élelmiszeripari cégeket és segítsék külpiaci törekvéseiket. A konzultációs napon számos kezdő és már aktív exportáló résztvevő kapott cégre szabott tanácsadást és ötleteket a továbblépéshez. Az azóta eltelt fél évben külpiacra lépést segítő pályázattal, exportlehetőségek közvetítésével és több külföldi szakmai találkozóval segítette a HITA a helyi vállalkozások exporttörekvéseit.
A külföldi rendezvények közül kiemelkedő a február 13-15. között lezajlott Supermarket Trade Show, Japán legnagyobb, kifejezetten szupermarket láncokra specializált élelmiszeripari kiállítása. A közel 100 ezer szakmai látogatót vonzó kiállításon kívül az érdeklődők lengyel, olasz, német, spanyol, koreai, mexikói, brazil, amerikai és természetesen magyar termékeket is kóstolhattak. A látogatók elsősorban Japánból, a környező országokból és más ázsiai piacokról érkeztek.
A tokiói rendezvényen a HITA magyar közösségi standot szervezett, melyen a látogatók a Pick Szeged Zrt. és Bonbonetti Kft. termékei mellett több Borsod-Abaúj-Zemplén megyei céggel is megismerkedhettek. Népszerűek voltak a Mirelite Mirsa Zrt. által kínált fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, a sárospataki Borecet Kft. által kínált különböző fűszerezésű és érlelésű borecetek, valamint a speciálisan a japán piacra kialakított design-nal rendelkező tokaji száraz borok.
A kiállítás első napjaiban több nagy japán szupermarket is látogatást tett a magyar standon, és érdemi tárgyalásokat folytatott a magyar kiállítókkal. Ezek közé tartozik a Halows Ltd., amely egy 1958 óta Fukuyama, Okayama és Kagawa régióban csaknem 50 üzletet üzemeltető szupermarket lánc, a Fuji Trading élelmiszer import részlege, amely a világ 30 országából importál élelmiszereket, valamint a Takashimaya Ltd, amely japán egyik legpatinásabb bevásárlóközpont hálózatát üzemelteti. A Mitsui Foods (Japán egyik legnagyobb élelmiszer disztribútora) saját standján külön magyar termékeket felvonultató részleget rendezett be.
Ezzel még nincs vége a magyar élelmiszeripari rendezvényeknek a japán fővárosban: február 27-én, szintén a Magyar Nagykövetségen kerül sor a Tokaj Kereskedőház frissen megnyílt japán irodájának bemutatkozására, amelynek keretében a japán borvásárlók és véleményvezérek a tokaji prémium borokon és borkülönlegességeken kívül egy speciálisan a japán piacra hangolt, nőknek szóló prémium tokaji borsorozattal is megismerkedhetnek.