A Jobbik parlamentbe kerülése óta egymás után hozza felszínre az elmúlt 23 év vasúti vagyont kimentő, közpénzt elherdáló, gazdaságtalan intézkedéseit, kétes privatizációit, vonalbezárásait. A nemzeti erő tényfeltáró munkája során kiemelten kezeli a 2008. elején értékesített MÁV Cargo ügyét. A napokban az egyik napilapban és egy TV-csatornán is hallhattuk, hogy komoly tárgyalások folynak a vasúti árufuvarozás részbeni vagy teljes visszavásárlása tárgyában. Azt is hírül adták, hogy erről már 2010-ben is szó volt. A Jobbik információi szerint 2011. február 8-9-én Bécsben, a Rail Cargo Austria központjában tartotta első ülését az ÖBB Európai Üzemi Tanács árufuvarozási szekciója, amelyen számos magyar érdekvédelmi szervezet is részt vett. Az értekezlet egyik témája volt a Rail Cargo Hungaria esetleges visszavásárlása.
Mivel a fenti üggyel kapcsolatban semmilyen információ nem látott napvilágot, ezért a Jobbik azt a következtetést vonta le, hogy egy kormányhatározat alapján azért osztották ki a „júdáspénzt” a vasutasok részére, mert a VDSzSz gördülő sztrájk bevezetésével zsarolta a kormányt a MÁV Cargo gyanús privatizációjából származó bevétel juttatásával kapcsolatban.
Máig tisztázatlan az ügyletben a mindössze 30 ezer forint tőkével alapított GEURONET Bt. lobbista szerepe. A cég 7,1 millió eurót kapott „tanácsadásért”, de senki sem tudja, hogy pontosan mire is. Az sem világos, hogy a 2012. március 19-én benyújtott, a visszavásárlási szándékot firtató írásbeli kérdésemre a miniszter miért azt a választ adta, hogy még nem keresték meg őket. Mi történt március óta?
A Jobbik álságos kampányfogásnak tartja a kormány azon bejelentését, hogy a MÁV visszaszerzi korábbi teherszállító kapacitásának egy részét. Véleményünk szerint a vasúti teherfuvarozás visszavásárlásának hangoztatása nem más, mint a nyereséges vasúti ágazat kiárusításában közreműködő kollaboránsok felelősségre vonásának feledtetése, eltussolása.
Vajon mikor tudjuk meg, hogy kik a felelősei a MÁV Cargo kétes privatizációjának? Mikor fog végre megtörténni az elszámoltatás? Úgy gondoljuk, hogy egy új, a kor mai követelményeinek megfelelő vasúti árufuvarozás fundamentuma nem építhető meg a gyanús privatizáció során kiárusított MÁV Cargo romhalmazán.
Korondi Miklós, a Jobbik országgyűlési képviselője