Az Ózdi Rendőrkapitányságra érkezett bejelentések tanúsága szerint az elmúlt hónapokban több alkalommal fordult elő, hogy internetes „piactereken” vásárlókat megkárosítottak. A kiválasztott és megrendelt áru ellenértékét banki átutalással rendezte az óvatlan vevő, de sok esetben semmit sem kapott cserébe. Az ilyen tranzakcióknál a problémát az jelentheti, hogy az eladó, miután bakszámlájára megérkezett az áru ellenértéke, „elfelejti” azt a vevőnek átadni vagy megküldeni, ráadásul sem e-mail címén, sem pedig telefonszámán nem érhető el többé.
Ebből következően az ilyen vásárlások alkalmával lehetőség szerint megbízható helyzeteket kell teremteni. Az „internetes piactéren” csak olyan partnerrel célszerű tranzakciót kötni, aki megbízható, azaz, akire a többi vásárló pozitív véleményt írt, az értékelése a 100 százalékhoz közelít, és már sok tranzakciót hajtott végre. Az eladók adatlapja, „piacteres” múltja könnyen ellenőrizhető, illetve a hozzáfűződő eladások tekintetében készült vásárlói vélemények is tájékoztatást adhatnak a várható magatartásával kapcsolatosan.
Ha lehet ne előre utalással, hanem utánvéttel vagy személyes (esetleg az eladó lakhelye közelében lévő ismerősünk segítségével történő) átvétel oldják meg a vásárlást.
Az Ózdi Rendőrkapitányság tájékoztatása alapján: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság