Három év alatt évi 1-1 millió euróval támogatja a világ legnagyobb üdítőital-gyártója a Természetvédelmi Világalap (WWF) törekvését arra, hogy megállítsa az északi sarkvidéki jégfelület folyamatos csökkenését, és ezzel megmentse a jegesmedvék élőhelyét. A WWF és a Coca-Cola Vállalat 16 európai országban, köztük Magyarországon indítja útjára 2013-ban az Arctic Home nevű kampányt, amelyben az óriáskonszern „kommunikációs erejével és erőforrásaival” támogatja a világ legnagyobb természetvédelmi civil szervezetének jegesmedveprogramját – közölte szerdán az MTI-vel a kampány kommunikációjával foglalkozó cég.
Az összefogás értelmében az italgyártó felkéri a márka kedvelőit, hogy járuljanak hozzá adományaikkal a kampány sikeréhez.
A sarkvidék az átlagnál sokkal gyorsabban melegszik, aminek következtében néhány évtizeden belül nyaranta teljesen eltűnhet a jégtakaró. Ahhoz, hogy megmentsük a jegesmedvéket, először jobban meg kell ismerni őket, de a sarkvidék nehéz terepe miatt a kutatás nehézkes és költséges. Az adomány egy részét a kutatáshoz szükséges költségvetés pótlására fogják felhasználni – olvasható a közleményben.
Az akár 650 kilogrammosra és 3 méteresre is megnövő jegesmedvékből csupán 20-25 ezer példány él vadon. A bocsaik fejlődéséhez szükséges táplálékhoz csak a jég felületén jutnak hozzá. A WWF szerint a megfogyatkozó terület veszélyezteti a jegesmedvék jövőjét, mivel a nyári jégfelszín, ahol barangolnak, vadásznak és szaporodnak, az előrejelzések szerint 20-30 éven belül már teljesen eltűnhet.
MTI