A KÜRT németül
10 éve jegyezték be – a világszínvonalú adatmentés szolgáltatását addig csak Magyarországról nyújtó – KÜRT Zrt. németországi leányvállalatát. Az elmúlt évek nehéz piaci helyzetei ellenére a Ruhr-vidék központjában, Bochumban működő és a KÜRT 100%-os tulajdonában lévő cég mára 15%-os piacrészesedéssel bír, évente 2 000 – a nyugati régióból érkező – különféle adattároló adat-visszaállítását végzi, és 400 000 euró árbevételt ért el 2012-ben. A KÜRT tervei között szerepel újabb ügyfélszolgálatok létesítése, valamint az adatkezelési problémák megelőzésére szolgáló új alkalmazás, amelyet idén márciusban mutat be a vállalat.
Kezdetek
Nem mindennapi ötlettel rukkolt elő 2002-ben az akkor már sikeres magyar vállalkozás vezetése: a világszínvonalú adatmentés szolgáltatást nyújtó KÜRT külföldön is megveti lábát és egy bátor lépéssel Németországban terjeszkedik. „Ha a német piacon megálljuk a helyünket, akkor bárhol sikeresek lehetünk” – hangoztatta gyakran dr. Kürti Sándor, a KÜRT Zrt. tulajdonosa és akkori ügyvezetője.
Az ötlet, hogy egy alapvetően szolgáltatás orientált vállalkozás a tudását keletről nyugatra exportálja, annyira vakmerő volt, hogy a KÜRT-ön belül is sok vitát és harcot okozott a befektetés elindítása. A magyar szervezetben kialakult jól működő folyamatok magas szinten voltak dokumentálva, és a technológia egy része is csak kulcspozícióban, itthon dolgozó mérnökök fejében állt rendelkezésre. A kockázat óriási volt, de az elkötelezettség győzött, és a tulajdonosoknak sikerült pályára állítani az expanziós kísérletet.
2003. január 15-i cégjegyzéssel megkezdte működését a német entitás Bochum városban, a Ruhr- vidék szívében. Az új cégnek az volt a feladata, hogy az adat-visszaállítási szolgáltatást a magyar minta alapján végezze, helyszíni ügyfélszolgálattal és technológiai tevékenységgel. A kezdetekben elvárt éves bevételtől ugyan elmaradt a cég teljesítménye, de a fejlődés biztosított volt.
Fejlődés
Meglepetések, új helyzetek és folyamatos kihívások – ezek jellemezték a KÜRT német leányvállalatának elmúlt tíz évét. A piac új belépőként kezelte a KÜRT-öt, meg kellett és ma is meg kell harcolni a részesedésért. Segítette és gyorsította a fejlődést, hogy a cég részben német munkavállalókkal indult, és fontos sikertényező volt az anyacég kitartó támogatása, a folyamatos tudástranszfer is.
„A nehéz időkben sikerült olyan döntéseket hozni, amelyek még korszerűbb európai adat-visszaállító szolgáltatót faragtak belőlünk. 2007-ben hazaköltöztettük a technológiai tevékenységet, és ez a lépés bebizonyította, hogy két mérnök hárommal is felér, ha egy laborban dolgoznak.” – mondja Szekeres Gábor, a német cég ügyvezetője és a KÜRT Adatmentés üzletág igazgatója, aki a kezdetektől irányítja a németországi jelenlétet.
Mivel ma minden technológiai folyamatot Magyarországon végeznek, a mérnökök és a német ügyfélszolgálatosok egy online folyamattámogató rendszerben adminisztrálják a munkákat. Az ügyfelek nagy része közvetlenül adja le a megrendelését, de német és külföldi partnerhálózattal is rendelkezik a cég. Így a környező országokban, Ausztriában, Svájcban, Hollandiában és Belgiumban is vannak leadási pontok viszonteladó partnereknél. Mindennek köszönhetően évente több mint 2 000 adat-visszaállítási megbízást kap a leányvállalat a nyugati szektorból. 2012-ben a válságból kifelé lábaló német piacon 400 000 euró volt az árbevétel és 10 év alatt az adat-visszaállítással foglalkozó német cégek piacán 15%-os részesedést ért el a sokat fejlődött leányvállalat.
Ma és holnap
A tárolt adatok óriási és egyre növekvő mennyisége, az adathordozók elszabadult mérete, darabszáma és sokfélesége miatt az adatvesztések utáni visszaállításra és a megelőzésre továbbra is nagy a piaci igény. 2013-ban a technológiai fejlesztések is új szintre érnek a KÜRT Adatmentés üzletágánál. Az eddigi szolgáltatás mellett szoftver eszközt is kínál majd az adatvesztések kezelésére a vállalat.
„A cloud technológiát kihasználva az adatvesztések megelőzésére koncentrálunk, ehhez új alkalmazásokat vezetünk be elsősorban a magyar és a német piacon. Az a tapasztalatunk, hogy a technológia gyorsabban fejlődik, mint a felhasználók felkészültsége. Ennek megfelelően olyan megoldásokat kínálunk az adatvesztési problémák megoldására magánszemélyek és vállalkozások számára egyaránt, amelyek segítségével elkerülhetővé válnak az adatvesztések, illetve bekövetkezés esetén egyszerűbbek, így olcsóbbak lehetnek a mentések.” – tette hozzá Szekeres Gábor. Az új adatkezelési alkalmazás várhatóan márciusban debütál.
A Ruhr-vidéki KÜRT telephely régióján kívül a legtöbb ügyfél Németországban a fejlett bajor és baden-württembergi területekről érkezik. Így Münchenben új ügyfélszolgálat nyitására kerül sor a közeljövőben, amelytől már 2013-ban 10%-os árbevétel növekedést vár a cég. Új ügyfélszolgálat nyitása van napirenden Magyarországon is: a budaörsi központ mellett Budapest keleti részén is ügyfélszolgálat nyílik, ettől szintén a megrendelések növekedését várják a KÜRT vezetői.