2024. 11. 26. kedd

Virág
1 EUR 410 HUF
1 GBP 491 HUF
Kezdőlap » Hírek » Kék-Hírek » Látni és látszani: a láthatóság életet ment! – Kampány és kerékpáros felvonulás Miskolcon

Látni és látszani: a láthatóság életet ment! – Kampány és kerékpáros felvonulás Miskolcon

Az őszi-téli időszakban sokszor elégtelen látási viszonyok között közlekedik gépjármű, kerékpáros és gyalogos egyaránt. Egy esetlegesen bekövetkező baleset során a karosszéria nélkül közlekedők sajnos gyakran súlyos kimenetelű sérüléseket szenvednek.
A „Látni és látszani!” szlogen jegyében a Miskolci Rendőrkapitányság – a B-A-Z. Megyei Balesetmegelőzési Bizottság támogatásával – a gyalogosok és kerékpárosok védelmében 2012. november 09-én balesetmegelőzési, figyelemfelhívó kampányt szervez a borsodi megyeszékhelyen!

A „Megvilágosodás” napja Miskolcon!

A megyei program részeként az említett nap délelőttjén a rendőrök a gyalogosok és kerékpárosok ellenőrzése során láthatóságot biztosító eszközöket osztanak, majd a miskolci program rövid kerékpáros felvonulással zárul.

A szervezők szándéka szerint a kampány egyik fontos küldetése, hogy a médián keresztül a lakosság mind szélesebb körben tájékozódhasson a figyelemfelhívó akcióról, a világítási szabályok betartásának, és a fényvisszaverő eszközök viselésének fontosságáról!

A láthatósági kampány során végrehajtandó rendőri ellenőrzések elsődleges helyszíne, mások mellett – az átlagostól magasabb kerékpáros közlekedés, valamint  2012. év eddig eltelt időszakában történt kerékpáros balesetek adatai alapján (218 személyi sérüléses közlekedési balesetből 25 esetben kerékpáros okozott sérüléses balesetet ) – a Miskolc, Andor utca, Görgey út – Miskolctapolcai út, Tiszai Pályaudvar – Városház tér közötti kijelölt kerékpáros nyomvonal.

A Miskolci Rendőrkapitányság közlekedésbiztonsági kampányát 11 órától a Rónai Ferenc Általános és Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskolából (3526 Miskolc, Kassai u. 15.) kiinduló iskolások kerékpáros felvonulása zárja majd, melynek az a célja, hogy felhívják a figyelmet a láthatóság fontosságára. Ezen a programon csak az előírás szerint felszerelt kerékpárok vehetnek részt, rendőri biztosítás mellett.

A láthatósági kampánnyal kapcsolatos rendőri ellenőrzésre és a kerékpáros záró felvonulásra a média érdeklődő munkatársait tisztelettel meghívjuk!

(Előzetes bejelentkezés az MRFK Kommunikációs Iroda 06-30/249-46-01-es mobiltelefonszámán.)

Információs háttér:

Látni, látszani – láthatóság, biztonság: szinte agyoncsépelt szlogenek, sajnos időszerűségük cseppet sem változott. A legtöbb szlogennel úgy vagyunk, hogy nem is gondolunk bele az egyes szavak értelmébe. Pedig érdemes.

Természetesen nem csak a gépjárművek láthatósága fontos, hanem a kerékpárosok és a gyalogosok is sok mindent tehetnek saját biztonságuk érdekében. Az a tény, hogy a gyalogos, vagy a kerékpárját toló gyalogos járda hiányában a közúton szabályosan a forgalommal szemben közlekedik önmagában növeli biztonságukat. De ha fényvisszaverő anyagokkal felszerelt ruházattal és járművel közlekednek észlelésüket és láthatóságukat a sokszorosára növelik. Ez különösen szürkületben, éjszaka vagy korlátozott látási viszonyok mellett igaz. Az utóbbi években az őszi október hónap volt a relatív legveszélyesebb időszak. Ilyenkor történik a legtöbb közlekedési baleset.

A válasz a megváltozott közlekedési viszonyokban keresendő. A rohamosan csökkenő világos időszak azt eredményezi, hogy a reggeli és a délutáni csúcs egy része szürkületben, sötétben telik. A tárgyak láthatósága csak töredéke a nappalinak. Gyakori az eső, a köd, a pára, a csúszós úttest.

És mit tesznek a közlekedők, alkalmazkodnak? Sajnos nem!

A sebességmegválasztás – sötétben és éjszaka – átlagban 10 %-al nagyobb, mint nappal, tehát ennyivel hajlamosabbak vagyunk autónkkal gyorsabban hajtani. És miért? Mert kevesebb a zavaró tényező, az akadály mint nappal. Viszont a rizikó sokszoros. A láthatóságot és a sebességet összevetve, egy sötét, környezetbe simuló akadály – ami lehet jármű, tereptárgy, de lehet gyalogos is – a városi közlekedésben használt tompított fénnyel is 55-65 km/h sebességgel féktávolságon belül nem észlelhető.

Esőben, ködben, páralecsapódásos szakaszon másként kell vezetni. A sebességet radikálisan csökkenteni kell, de még a veszélyes szakasz előtt. Az út vonalvezetését, az észlelhetőséget nagyban növelik a fényvisszaverős festékek, az út menti jelzések.

Az őszi közlekedésbiztonság egyik záloga a láthatóság.

Éppen ezért a Miskolc Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya november 09-én középpontba kívánja állítani a láthatóság fontosságát, melynek célja azon közlekedési balesetek megelőzése, melyek során hiányos felszereltségű, kivilágítatlan, sok esetben még fényvisszaverő eszközzel sem rendelkező kerékpárosok, illetve gyalogosok válnak áldozattá.

A Miskolci Rendőrkapitányság tájékoztatása alapján: B-A-Z. MRFK. Kommunikációs Iroda

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

NAV: „Örülök, hogy kiderült”
-          mondta az a román sofőr, aki közel 3000 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettával akadt fenn a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Ig…
NAV: Megcsappant rakomány
Csak a rakomány legális részével távozhatott az a román kamion, amelynek platójáról több mint 5000 darab hamis elektronikai cikk került elő. A Nemzeti…
NAV: „Fekete bolt”
Közel kétszáz kiló fogyasztási dohányt, több mint száz karton cigarettát, hamis ruhákat és mosószert találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevet…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp