A fővárosi Jobbik a BKV busztender ügyében legfontosabbnak a munkahelyek megőrzését tartja. Egy ilyen buszkiszervezés ugyanis rejtett privatizációt hoz magával, ahol veszélybe kerül több ezer BKV alkalmazott állása, mindennapi megélhetése. A privatizáció az elmúlt 20 évben minden esetben az állami vagyon elherdálását jelentette, ez pedig a BKV esetében sem lenne másképp. A Jobbik ezért semmi esetre sem támogat egy ilyen, mutyizásra alkalmas tervet.
Az utóbbi három hétben a fővárosi Jobbik frakciója és szakértői megoldást kerestek a busz üzletág jelenlegi problémáira. Amit pedig a BKK és BKV szakértői nem találtak meg, arra a Jobbik megkapta a választ a közvetlenül a buszokkal foglalkozó munkatársaktól. Felméréseink alapján az utóbbi időszak járműkimaradásai szinte minden esetben a hűtő- és fűtőrendszer elavultsága miatt következtek be. Ezek a problémák gyorsan és költséghatékonyan megoldhatók, aminek – az egész buszpark átvizsgálása után – cseréjével újabb két, két és fél évet nyerhet a BKV, mielőtt a járatkiszervezések mellett döntenének.
Ez idő alatt pedig átgondoltan lehetne olyan tendereket kiírni, amelyben a magyar buszgyártók is részt tudnak venni. Ezzel munkahelyeket teremtünk, és nem megszüntetünk, ami nem csak Budapest, hanem az egész ország érdeke. Ezért felhívjuk a városvezetés figyelmét, hogy vegyék figyelembe a főváros és az ország érdekeit, és minden érdekérvényesítési képességüket vessék latba a magyar buszgyártás felvirágoztatására.
A Jobbik a fentiek miatt nem támogatja a 150 db méregdrága Mercedes busz beszerzését és a járatok kiszervezését.
Losonczy Pál, a Jobbik fővárosi frakcióvezetője