A kormányváltást követően azonnal elkezdődött a nagy ellátórendszerek átalakítása, így megújult az oktatás, egészségügy, nyugdíjrendszer valamint az államháztartás. Ezen folyamat részeként most a közlekedésben zajlik egy megújulási folyamat, ennek részeként a Kormány elfogadta az elektronikus útdíj rendszerről szóló javaslatot.
A tervek szerint a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknek a gyorsforgalmi utakon valamint az országos közúthálózat lakott területen kívüli szakaszain kell a megtett úttal arányosan fizetni. Az általános szabály alól kivételt képeznek az autóbuszok. Az elektronikus útdíj rendszer bevezetése Európában széles körben elterjedt megoldás, mely azt a célt szolgálja, hogy a költségvetés egyensúlyát javítsa. Ennek során az útfenntartás költségeit az utakat használók az igénybevétellel arányosan fedezik, ezáltal létrejöhet egy önfenntartó rendszer. A Kormány célja, hogy az elektronikus útdíj rendszerből származó bevételeket az utak karbantartására valamint felújítására fordítsa.
A rendszer bevezetése által javítani lehet a környékbeli településen élők életminőségét, mivel az út erős forgalma nem károsítja a környezetet, nem zavarja az ott élőket. Az e-útdíj bevezetésével mérséklődik a vasút pályadíjak miatt fennálló versenyhátránya, egyidejűleg nő az alacsonyabb fuvarozási költségű helyi, hazai áruk és szolgáltatások versenyképessége.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!