A „Lépések egymás felé” című, korszerű oktatási integrációs és deszegregációs gyakorlatokat feldolgozó filmet mutatja be szeptember 24-én, hétfőn délelőtt 10 órától, az egyetem XVIII-as előadójában (B/2, Kék terem) a Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézete és a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal.
A film olyan pedagógiai jellegű kezdeményezéseket mutat be, melyek hatékonynak bizonyultak a hátrányos helyzetű csoportok felzárkóztatásában, mintaértékűek, akár mások számára átvehető, adaptálható települési, iskolai gyakorlatot jelentenek. Többek között feldolgozza és bemutatja a hejőkeresztúri IV. Béla Körzeti Általános Iskola rendkívül sikeres programját is.
A filmbemutató előtt rövid tájékoztatót tart Dallos Tamásné, KIH Esélyegyenlőség és Integráció Projektirodájának szakmai vezetője.
„Lépések egymás felé” c.
oktatási integrációs és deszegregációs jó gyakorlatokat bemutató 90 perces film
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal, mint kedvezményezett 2011. június 15-től kezdődően valósítja meg az „Esélyegyenlőség és Integráció” TÁMOP-3.3.1. II. szakasz c. európai uniós kiemelt projektet. A program célja hozzájárulni az integrált oktatás megvalósításához, a hátrányos és halmozottan hátrányos, különösen a roma gyermekek/tanulók minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférésének és iskolai sikerességének biztosításához, lemorzsolódási arányaik csökkentéséhez és munkaerő piaci esélyeik növeléséhez.
A kiemelt projekt keretében elkészült 90 perces film betekintést nyújt a döntéshozók számára a közoktatás, helyi intézkedéseket érintő integrációs, deszegregációs programok köréről, az eddig megvalósított fejlesztésekről, innovációkról. Olyan adaptálható, mások számára is kipróbálható intézményi és települési „jó gyakorlatokat” mutat be, melyek a felzárkózási folyamatokat támogatják, erősítik.
A bemutatott kezdeményezések igazodtak a helyi adottságokhoz, figyelembe véve az ott élő lakosság összetételét. A jól átgondolt, megelőző tanulmányokkal, kutatásokkal alátámasztott intézkedések a döntéshozók határozott elszántságát bizonyították a szegregátumok felszámolását illetően. A különböző intézkedési szinteken megvalósított változtatások azt bizonyítják, hogy a felzárkózási folyamatokban domináns szerepe van az oktatásnak, de megalapozott települési intézkedések nélkül nem várhatók hathatós eredmények az integrációs törekvések terén.