Roma dajkákat és pedellusokat képzett és foglalkoztatott a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás. A szervezet a képzés, foglalkoztatás szakembereknek című kiemelt programra 43.496.902 Ft-ot nyert el.
A 2011. március 1-én indult projekt első részében a dajkák és pedellusok képzése tartott. Az őszi vizsgán 24 dajka szerzett erről a tevékenységről OKJ-s bizonyítványt, illetve 18 pedellus kapott oklevelet arról, hogy elvégezte ezt a kurzust. A második részben, ahol a foglalkoztatást biztosítottak a részvevőknek- 2011 november 15 és június 15-e között- a térség 9 iskolájában és 12 óvodájában dolgozhattak.
Az alsóvadászi a Tompa Mihály Általános Iskola és Napközi otthonos Óvoda vezetője Hegedűsné Tóth Katalin arról beszélt, rendkívül jó tapasztalatokkal zárták ezt a projektet, hiszen az óvodában dolgozó két dajka-, akik fiatal, tenni akaró roma családanyák voltak, és az iskolában dolgozó két pedellus férfi nagy segítségére volt az intézménynek. A pedellusok különösen a roma családokkal való kapcsolattartásban, a hiányzó gyerekek felkutatásában, az iskolai szünetekben történő fegyelem fenntartásában segítkeztek.A foglalkoztatás ugyan július közepén bezárult, de szeretnék ezt a jövőben is fenntartani, ha másképp nem nyílik rá mód, akkor a közfoglalkoztatás keretében.
Takács Lászlóné, a Szikszói Városi Óvoda vezetője is pozitív élményeket osztott meg:: a települések a települések óvodáiban és iskoláiban a foglalkoztatottak jó része beilleszkedett, megszerették őket a gyerekek, és a frissen szerzett tudásukat kamatoztatni tudták. Bár a legtöbb óvodában biztosított volt a dajkák száma, de tudvalévő, az apróságok mellett minden szorgos kéz elkél. Szikszón szintén foglalkoztattak pedellusokat, ők elsősorban rend fenntartásában, a szülőkkel való kapcsolattartásból vették ki a részüket.
Rontó Róbertné, a Szikszói Városi Óvodában dolgozott a a programban szerzett OKJ-s bizonyítványával. Óriási öröm volt számára, hogy tanulhatott és dolgozhatott . Az is nagy élmény volt számára, hogy belülről ismerte meg az óvodát, amiről tájékoztatni tudta a roma szülőket. A személyes életében is nagy hasznát vette a tudásnak, hiszen három gyermeket nevel egyedül.