Tárgyalások sora és hosszas pereskedés után ma átadták az első Alstom-szerelvényt Budapesten. A francia céggel még 2006-ban kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal járműveinek gyártására. A szeptemberben forgalomba álló, és a későbbiekben érkező metrókocsik a közösségi közlekedésben résztvevők számára ugyan jelentenek majd csekély pozitív változást, de a fővárosi tömegközlekedés jelenlegi rossz állapota ezzel nem lesz megoldva. A fővárosi Jobbik továbbra is azt szorgalmazza, hogy a BKV katasztrofális állapotban lévő járműveinek cseréjére kell felépíteni a magyar járműgyártást. Nem külföldi cégektől kellene buszokat, metrókocsikat, használt villamosokat vásárolni, aztán pereskedni hosszú hónapokig, vagy akár évekig, hanem a magyar vállalkozókat részesíteni előnyben. Ez az intézkedés fellendítené a gazdaságot, és hosszú távon akár olcsóbbá tehetné a hazai tömegközlekedést is.
Nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a Demszky Gábor vezette városvezetés kötötte 2006-ban a megállapodást az Alstom céggel, ami óriási károkat okozott Budapestnek a többi, általuk aláírt, előnytelen szerződéssel egyetemben. A Demszky-éra ámokfutásának következményeit ma is cipelik a hátukon a főváros lakosai, az elszámoltatás azonban még mindig nem történt meg.
Losonczy Pál, a Jobbik fővárosi frakcióvezetője