A fővárosi Jobbik kezdetektől elutasította a dugódíj bevezetését, melyet a Demszky-féle városvezetés meggondolatlan ígérete miatt vetettek volna ki a lakosságra. Az újabb sarcot a parlamentben is leszavazta a Jobbik. A BKV finanszírozását ugyanakkor meg kell oldani más forrásból, ezt azonban úgy kell megtenni, hogy a lakosságra ne tegyenek újabb terheket. A fővárosi Jobbik frakció üdvözli az iparűzési adó módosított felosztására és a parkolási díjak fővároshoz történő átcsoportosítására tett javaslatot, mivel ezek nem újabb adó bevezetéséről szólnak, mégis többletbevételt jelenthetnek a fővárosnak.
A Jobbik szerint a két javaslat már garanciát jelenthetne a BKV működési gondjainak megoldására, azonban plusz intézkedésként szükségesnek tartjuk a világviszonylatban alkalmazott módszert, a közösségi közlekedés áfájának lecsökkentését is. A Jobbik már korábban is kezdeményezte, és törvényjavaslatként benyújtotta a tömegközlekedés viteldíját indokolatlanul sújtó 27 százalékos ÁFA tartalom 5 százalékra csökkentését. A fővárosi Jobbik továbbá újfent javasolja a BKV által használt üzemanyag jövedéki adó alóli mentesítését, melyet a MÁV-nál is alkalmaznak. Ez az intézkedés jelentős mértékben csökkentené a közlekedési vállalat működési költségeit.
Ez a négy rendelkezés együtt esélyt adna a BKV jövőbeni finanszírozására, a lakosságot pedig nem kellene újabb adókkal terhelni.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője