Roma dajkákat és pedellusokat képzett és foglalkoztatott a Társadalmi Megújulás Operativ Program(TÁMOP 5.1.1.-09/8-2010-0005 ) keretében a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás. A szervezet A képzés,foglalkoztatás szakembereknek című kiemelt programra 43.496.902 Ft-ot nyert el.
A 2011. március 1-én indult projekt első részében a dajkák és pedellusok képzése tartott. Az őszi vizsgán 24 dajka szerzett erről a tevékenységről OKJ-s bizonyítványt, illetve 18 pedellus kapott oklevelet arról, hogy elvégezte ezt a kurzust.
A program második részében, ahol a foglalkoztatást biztosították a részvevőknek- 2011 november 15 és június 15-e között- a térség 9 iskolájában és 12 óvodájában dolgozhattak .
A következő települések kapcsolódtak a képzés, foglalkoztatás szakembereknek programhoz: Szikszó, Alsóvadász, Homrogd, Selyeb, Felsővadász, Gadna, Abaújlak,Gagyvendégi, Halmaj, Felsődobsza,Kázsmárk, Léh, Rásonysápberencs.
Füzesséri József, a Szikszói Kistérségi Többcélú Társulás elnöke arról beszélt: több szempontból is fontos és eredményes volt ez a program a térségben. Az köztudott hogy rendkívül alacsony a helyben élő romák végzettsége, és rendkívül magas a körükben a munkanélküliség. Az is ismert, hogy a szikszói kistérség oktatási intézményeiben magas a roma gyerekek aránya, és a körükből érkező kisegítőket jobban elfogadják, hatékonyabban képesek velük együttműködni.
A program beváltotta a hozzá fűződő reményeket, hiszen a kiválasztási folyamatnál is az volt a cél, olyan részvevőket emeljenek be a programba , akik megfelelő alap képességgel rendelkeznek, kitartóak, végig csinálják a kurzust és hosszú távon tudják hasznosítani ezt a tudást.
A visszajelzések azt mutatják, a települések óvodáiban és iskoláiban a foglalkoztatottak jó része beilleszkedett, megszerették őket a gyerekek, a frissen szerzett tudásukat kamatoztatni tudták. A legtöbb óvodában biztosított volt a dajkák száma, de tudjuk, minden plusz szorgos kéz elkel az apróságok mellett. A pedellusoknál az volt a tapasztalat, hogy elsősorban a szülőkkel való kapcsolattartásra, a hiányzó gyerekek felkutatásra, az óraközi szünetekben a fegyelem fenntartásában tudtak segíteni.