A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén elfogadott egy koncepciót a BKV szétválasztásáról. A Jobbik fővárosi frakciója az előterjesztéssel nem ért egyet, indokolatlannak és rossz döntésnek tartja, ezért azt nem szavazta meg. A BKV megszűnéséhez vezető javaslat előterjesztői a guruló- és kötött pályás ágazatok szétválasztásával költséghatékonyabb működést remélnek, azonban ez nyilvánvalóan nem valósul meg. A kettéválasztás következtében ugyanis az állandó feladatok területén, mint például az adminisztratív munkánál duplázódás jön létre, ami kétszer akkora kiadással is jár, így egyértelmű, hogy a működési költségek növekedni fognak. A buszágazat leválasztásával, a BKV megszűnésével ráadásul a vállalat jelenlegi dolgozói közül sokan elveszíthetik munkájukat, ami a Jobbik szerint elfogadhatatlan.
Korábban is voltak olyan döntések, melyek szerint a piacgazdaság szellemében több részegységet kiszerveztek a BKV-ból. Mint később kiderült, ezek piacorientált cégként nyereséget akartak termelni, így nyilvánvalóan az adott szolgáltatás többe került, mint korábban. A jelenlegi átszervezési elképzelés a tömegközlekedés drágulását is eredményezheti, ami a főváros lakosságát sújtja majd. A BKV megszüntetésével a városvezetés kényszerintézkedést hajt végre, mivel a kormány a jövő évtől nem támogatja a budapesti közösségi közlekedést.
A Jobbik fővárosi frakciója kiáll a BKV egyben tartása mellett, mivel a kiszervezés eredményeként a buszvezetők többsége elveszítheti munkahelyét, valamint drágulna a tömegközlekedés. A nemzeti radikális párt budapesti szervezete, amint lehetősége lesz rá, a BKV egységének állapotát újra megteremti.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője