Az Európai Bizottság célja, hogy az utasok minden közlekedési mód esetében védelmet élvezzenek – fogalmazott Meglena Kuneva korábbi uniós biztos, Budapesten az „Utasjogai mindig kéznél” nevet viselő kampány bemutatásakor.
Meglena Kuneva fogyasztóvédelemért felelős korábbi uniós biztos mutatta be az „Utasjogai mindig kéznél” nevet viselő kampányt Budapesten, az Európa Pontban. A kampány célja felhívni a polgárok figyelmét arra, hogy milyen kiterjedt jogok illetik meg őket utazásaik során.
Az Európai Bizottság 2010. június 29-én indította útjára egész Európára kiterjedő figyelemfelhívó kampányát. A kampánynak köszönhetően a vasúti vagy légi közlekedést igénybe vevő utazók könnyebben tájékozódhatnak jogaikról. Bár az elmúlt években a Bizottság jogszabályokon keresztül már biztosította, hogy a légi és a vasúti közlekedést igénybe vevő utasok az Európai Unióban mindenhol ugyanolyan elbánásban részesüljenek, még mindig nincs minden utas tisztában jogaival. Ennek orvoslására – a nyaralási szezon kezdetére tekintettel – indult el két éve a kampány.
Meglena Kuneva rámutatott arra, hogy a polgárok nem ismerik a jogaikat, így fontos az ismereteket átadni számukra. Elmondta: az utasjogok kiterjesztése az uniós szabadságjogok megerősítésének alapja, mivel hozzájárul a szabad mozgáshoz való jog „jobb kihasználásához”. A polgárokban tudatosítani kell azt, hogy olyan egyedi események bekövetkezése során is védettek, mint például egy légitársaság csődje, vagy egy vulkánkitörés miatti leállás – fogalmazott a volt biztos.
Az utasok jogainak növelésével növelni lehet az utasok bizalmát is a különböző utazási formákban, bizalom nélkül ugyanis nincs gazdasági növekedés – hangsúlyozta. Hozzátette, hogy az utasjogok kiterjesztése nemcsak a légi utasok jogaira, hanem más közlekedési módokra is vonatkozik.