A legendás Macskák című Webber-musical Mr. Mefisztulészának szerepében április 26-án Tóth Attila személyében új művész debütált – ennek apropóján tekintettük meg újra ezt az évekkel ezelőtt már megcsodált előadást a Madách Színházban.
Annak bizonyítékául, hogy a nyávogó négylábúaknak tényleg kilenc életük van, a Madách Színházban már 29 éve hatalmas sikerrel futó Macskák történetében újabb apró változás állt be. Történet alatt persze nem a musical cselekményét értjük – az nyilvánvalóan az ősbemutató óta változatlan –, a színrevitel azonban az évek folyamán sokat változott. Színészek jöttek, színészek mentek – nyilvánvaló, hisz a több mint negyedszázados időtartamból adódó életkori változások aligha teszik lehetővé, hogy az eredeti szereposztásban, vagy akár ahhoz hasonló felállásban fusson a darab, bár még van olyan, például Póka Éva, vagy Bencze Ilona, akik a legelső előadásban is már macskák voltak.
A legújabb beálló művész az április végén Mr. Mefisztulész szerepében debütáló Tóth Attila, aki így mostantól Kalapács Józseffel felváltva énekli majd a Varázsmacska ismert és népszerű dalát. A két művész életpályájában számos hasonlóság mutatkozik – a legszembetűnőbb például az, hogy Tóth Attila immár két éve a Pokolgép együttes énekese – azé a rockbandáé, ahol Kalapács József is énekelt, amikor megkapta Mefisztulész szerepét.
Bár az első előadásán még talán kissé bizonytalanul mozgott a színpadon, és hangszíne sem számít annyira különlegesen karcosnak, mint az általam nagyon kedvelt Kalapácsé – biztosak vagyunk benne, hogy nagy potenciál van még az új varázslócicában. Alkata, és tükröződő stílusa egyaránt alkalmassá teszik őt a szerepre, musicalszínészi kvalitásait pedig már bizonyította a Jézus Krisztus Szupersztár címszerepében is.
Maga a darab pedig változatlanul figyelemreméltó – ráadásul külön öröm számomra, hogy ezúttal lehetőségünk nyílt Ambrus Ákos, Détár Enikő valamint Ladinek Judit megtekintésére is, az említett művészek előző „cicázásunk” során ugyanis kimaradtak. Mindhárman beleillenek a már korábban kialakított, s a többiek által most is fenntartott magas színvonalú előadásba, amely – s itt vitatkoznék egy, a szünetben a büfé előtti sorban elhangzott kijelentéssel –, legalább ugyanannyira valódi színházi darab, mint musicalshow.
DicsukD
Fotók: Madách Színház