Szállásfoglalásnál még nem dominál az új fizetési forma
Április végén átlépte a félmilliót a kiadott Széchenyi Pihenőkártyák száma. Bár a szálláshelyek 43%-ánál már elfogadják a kártyákat, egyelőre elenyésző az ezzel történő fizetés – derült ki a Szallas.hu adataiból.
A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint április végéig összesen 534 ezer SZÉP kártyát bocsátottak ki, az elfogadóhelyi szerződések száma pedig egy hónap alatt negyven százalékkal, 21 ezerre nőtt.
A belföldi üdülésre, meleg étkezésre, szórakozásra és egészségmegőrzésre egy évben legfeljebb 450 ezer forintot kaphat SZÉP kártyájára a munkavállaló, melynek felét, 225 ezer forintot csoportosíthat át szálláshelyekre és belföldi utazásokra. Ennek ellenére a Szallas.hu adatai azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget még kevesen használják ki: 2012 áprilisáig bezárólag a vendégek a belföldi szállásfoglalások csupán 7 százalékánál választották ezt a fizetési módot.
Bár az üdülési csekk 2011 októberétől már bérjellegű kifizetésnek minősül, így a SZÉP kártya a munkáltatók számára is kedvezőbb, még mindig minden tizedik foglalást üdülési csekkel egyenlítettek ki – igaz, ez több mint a felére csökkent 2011 hasonló időszakához képest (22%).
A hotelek kétharmada fogad el SZÉP kártyát
A SZÉP kártya ugyan kedvezőbb az elfogadóhelyi jutalék tekintetében is, korábban negatívumként merült fel, hogy kártyaleolvasó híján a szállások csak egy kis része, elsősorban a nagyobb hotelek tudják majd elfogadni. Úgy tűnik, az aggodalom alaptalan volt, hiszen a Szallas.hu adatai szerint a panziók több mint fele, a vendégházak és az apartmanok 37 százaléka is nyitott már erre a finanszírozási formára. Igaz, valóban dominálnak a hotelek, hiszen háromból kettőben elfogadják a SZÉP kártyát.
„Bár az első négy hónapban viszonylag kevesen használtak SZÉP kártyát belföldi szállásfoglaláskor, ahogy egyre inkább elterjed, ezen a téren is várható a fellendülés. A kutatásunk alapján a megkérdezettek ötöde tervezi, hogy a jövőben ezt a fizetési módot választja” – mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője.