Angol használt ruhákban járunk, a nyugat szemetét kell ennünk, most pedig német használt buszokban kapunk hőgutát. Ez Európa üzenete a budapestieknek. A BKV külföldről beszerzett Mercedes Citaro buszain több utas rosszul lett a hőségben, mivel a járművek ablakai nem nyithatók, klíma nem működött, és meleg levegőt fújtak az utastérbe.
A közbeszerzési eljárások során nem adtak lehetőséget olyan magyar buszgyártóknak, akik azonnal meg tudták volna oldani a kialakult járműhiányt, sokan már az előminősítésen elbuktak, a pályázat pedig kudarcba fulladt. A buszkiesést végül úgy oldották meg, hogy nyugaton már elhasznált járműveket vásároltak, és komolyabb műszaki átvizsgálás nélkül állították forgalomba azokat. A megbízható, új magyar buszok elutasítása és a kapkodás eredménye az utasok veszélyeztetése lett. Az esetre ráadásul a BKK felháborító választ adott: amelyik járművön nincs, abba nyáron szerelik be a klímát, addig is hideg vizet osztanak majd az ellenőrök, a BKV-t pedig „óva intették” a nem nyitható ablakok leszerelésétől, mivel a buszok még műszaki átvizsgálás előtt vannak. A BKK továbbá cáfolta, hogy az utasok rosszul lettek volna, ezzel meghazudtolva a panasszal élőket.
A budapesti Jobbik továbbra is fenntartja véleményét, hogy a BKV buszparkját magyar járműgyártóktól beszerzett buszokkal kell ellátni. 2014-ig ezer buszt kell lecserélni a fővárosban, nem beszélve a vidéki Volán társaságok buszcsere igényéről, ezek pedig megalapozhatják a magyar buszgyártás felvirágoztatását. Itt az ideje, hogy a kormány ne csak szavakban hangoztassa a nemzetstratégia fontosságát, hanem tegyen is érte.
A Jobbik felszólítja a városvezetést, hogy adjon lehetőséget a magyar buszgyártó cégeknek, és ne a nyugat által elhasznált járművekkel utaztassa a budapestieket. A BKK-tól pedig elvárjuk, hogy ne játsszanak tovább az emberek tűrőképességével, a BKV utasai ugyanis nem kísérleti alanyok.
Losonczy Pál, a Jobbik fővárosi frakcióvezetője