Az EU célja a közúti halálesetek számát 2020-ra a felére csökkenteni, azonban a tavalyi évben lelassult az eddig tapasztalt közlekedésbiztonsági javulás.
Az Európai Bizottság csütörtökön (március 29.) közzétett új adatainak tanúsága szerint a közúti halálesetek számának csökkenése a tavalyi évben lényegesen lelassult 2 százalékra az elmúlt évtizedben Európa-szerte elért, nagyon ígéretes csökkenéshez képest, ami átlagosan 6 százalék volt.
A Bizottság sajtóközleménye szerint ami még ennél is aggasztóbb az, hogy néhány, rendkívül jó közúti közlekedésbiztonsági mutatókkal rendelkező uniós tagállamban, Németországban és Svédországban is a halálesetek számának lényeges növekedése figyelhető meg. Más, a közúti biztonság területén lemaradást mutató tagállamokban, például Lengyelországban és Belgiumban is nőtt a halálesetek száma.
Siim Kallas az EU közlekedésért felelős biztosa szerint ahhoz, hogy a közúti halálesetek száma 2020-ra ismét a felére csökkenjen, az uniós és a nemzeti szintű erőfeszítéseket is nagy mértékben fokozni kell a jövőben. Ezért a biztos levélben kér tájékoztatást a tagállamok minisztereitől a közúti biztonsági előírások érvényre juttatására szolgáló, 2012-re szóló nemzeti tervekről.
A Bizottság 2010 júliusában terveket fogadott el azzal a céllal, hogy a közúti halálesetek száma az elkövetkező tíz évben a felére csökkenjen Európában. A 2011–2020 közötti időszakra szóló európai közúti közlekedésbiztonsági politikai iránymutatások keretében javasolt kezdeményezések között szerepel a járműbiztonságra vonatkozó szabályok szigorítása, az úthasználók ismereteinek növelése és a közúti szabályok érvényesítésének fokozása. A Bizottság a tagállamokkal szoros együttműködésben dolgozik a program végrehajtásán.