Budapesten kísérleti oktatásban alkalmazzák; egyre több általános iskola jelentkezik kipróbálására; szótanító kártyacsomaggal bővülnek az újszerű kiadványok; további évfolyamok számára készül magyar nyelv oktatási segédanyagcsomag – indul az Együtthaladó III. A Miskolci Egyetem Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézete az Együtthaladó III. – migráns gyermekek az iskolában című projektjét április 2-án mutatták be a sajtó és az érdeklődők számára.
Az Együtthaladó III. a 2011-ben Európai Nyelvi Díjat nyert Együtthaladó program része, amelynek keretében már két sikeres projektet zártak a szakértők és a diákok.
Most a magyar közoktatásban tanuló 3-4. osztályos migráns, nem magyar anyanyelvű kisdiákok számára készül játékos magyar nyelv oktatási segédanyag. A szerzők célja, hogy a korábbi projektekben írt könyvekkel együtt a harmadiktól nyolcadik osztályig, azaz az általános iskolai oktatás alapozó és fejlesztő szakaszára elkészüljön egy egységes, magyar nyelv oktatási segédanyagcsomag.
A korábbi kiadványokhoz hasonlóan színes, játékos könyveket terveznek a szakértők, amely idén szótanító kártyacsomaggal is kibővül. A projektben a Miskolci Egyetem négy hallgatója is részt vesz, ők készítik a szótanuló kártyákat.
Az elmúlt évek sikerének köszönhetően egyre több általános iskola jelentkezik a program kipróbálására, így az idén már 5 intézményben, összesen 50 gyermek fog szeptembertől Együtthaladó-val tanulni, s a remények szerint magyar anyanyelvű osztálytársaikkal a tanítás-tanulás folyamatában együtthaladóvá válni. Évről évre több tanár vállalja, hogy a hagyományos tankönyvek mellet kipróbál valami újat, idén 12 pedagógus fog a Miskolci Egyetem színes kiadványaival órára menni.
A program sikerét mutatja a Kőbánya Önkormányzat szervezésében megv lósuló kísérleti oktatás is, amelyben migráns és roma gyerekek vesznek részt.
A projektet az Európai Integrációs Alap és a Belügyminisztérium támogatja.