A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adóigazgatóságain az ügyfelek egyes esetekben már nem csak a területileg illetékes adóhatóságnál kezdeményezhetik adóügyeik intézését, hanem bármely megyei (fővárosi) adóigazgatóságnál.
Az adózó kérelmére a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatósága eljárhat:
– adó-, jövedelem- és illetőségigazolás kiadása,
– magánszemély részére az adóazonosító jel kiadása, a vámazonosító szám kiadása, valamint az adóigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés,
– START, START BÓNUSZ kártyával kapcsolatos ügyintézés,
– adószám kiadása közvetlenül az állami adóhatóságnál bejelentésre kötelezett személyek (pl.: őstermelők, egyéni ügyvédek esetében), illetve szervezetek (pl.: egyesületek, alapítványok esetében) részére,
– egészségügyi szolgáltatási járulék fizetési kötelezettség bejelentésével kapcsolatos ügyfélszolgálati ügyintézés,
– az adózó adófolyószámlájával és bevallásaival kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása ügyében.
Nem élhetnek ezzel a lehetőséggel azok az adózók, akik/amelyek a NAV Kiemelt Ügyek Adóigazgatósága kizárólagos illetékességi körébe tartoznak (pl. a belföldön nem letelepedett adóalanyok, a Magyar Köztársaság területén székhellyel, telephellyel, állandó vagy ideiglenes lakóhellyel, tartózkodási hellyel nem rendelkező külföldi személyek, a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek, a nemzetbiztonsági szolgálatok, továbbá azok hivatásos és szerződéses állományú tagjai, köztisztviselői, kormánytisztviselői és közalkalmazottai, a NAV alkalmazottai stb.). Ezek az ügyfelek kizárólag a NAV Kiemelt Ügyek Adóigazgatóságánál terjeszthetik elő kérelmüket.
A kérelmek benyújtására szolgáló valamennyi nyomtatvány és kitöltési útmutató az állami adóhatóság bármelyik ügyfélszolgálatán beszerezhető, illetve a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága