90-100 százalékos kihasználtsággal működtek a szállodák
A hosszú hétvégén 90-100 százalékos előszezoni telítettséggel működtek a balatoni szállodák – tájékoztatták a sajtószolgálatot az üzemeltetők.
A kellemes kora tavaszi idő, és a négynapos hétvége szokatlan tömegeket vonzott a Balatonra, aminek köszönhetően sok, télre bezárt szolgáltató is kinyitott. Balatonfüreden nyári napokat idéző tömeg sétált, ami ugyan az éttermeknek nem hozott nagy fellendülést, de a szállodákat megtöltötte. „Fantasztikusan sikerült, száz százalékos telítettséget hozott az elmúlt négy nap, bár a hosszú hétvégéken a korábbi években is kiemelkedő volt a forgalom” – mondta Rádóczy Andrea a balatonfüredi négycsillagos Hotel Silver Resort tulajdonos igazgatója, aki remélte, hogy a fordulat tartós lesz, mivel a szálloda forgalma az év első két és fél hónapjában a tavalyi gyenge évhez képest is visszaesett.
Kiss Sándor a balafonfüredi három csillagos Astoria Hotel ügyvezetője arról számolt be, hogy többségében csak péntektől, két éjszakára érkeztek vendégek a szállodába, de akkor teljesen megtöltötték, egy sportrendezvénynek és egy konferenciának is köszönhetően. A forgalom az év elején nagyon gyengén alakult, majd februárban a tó befagyása hozott némi fellendülést, és azóta céges rendezvényekkel igyekeztek a mutatókon javítani.
A déli parton, a siófoki 750 férőhelyes, négycsillagos Hotel Azúr a hosszú hétvége 3 éjszakáján átlagosan 90 százalékos telítettséggel üzemelt, zömmel magyar vendégeknek köszönhetően – Sternócky Balázs marketingigazgató beszámolója szerint. A hosszú hétvégék a korábbi években is hasonlóan jó eredményt hoztak, és erős forgalomra számítanak húsvétkor is. Az Azúr vendégkörét elsősorban nem a térség programjai, hanem a szálloda wellness-, valamint animációs szolgáltatásai, sporteszköz kölcsönzése és bowling pályája vonzza – tette hozzá.
A siófoki Hotel Residence megtelt magyarokkal a hosszú hétvégén – mondta Hoffmann Henrik igazgató. A mintegy 160 férőhelyes szálloda forgalma is visszaesett az év első hónapjaiban – az igazgató szerint főként a végtörlesztések hatására -, ezért különösen jól jött a fordulat. Jó jelnek tekintette ugyanakkor, hogy az elmúlt négy napot a tavalyi évnél könnyebb volt értékesíteni. A szálloda vendégkörét leginkább a Balaton természeti értékei, és a hotel gyerekprogramjai vonzzák.
Az év eleji jelentős forgalom visszaesés után közel 90 százalékos telítettséget hozott a hosszú hétvége a balatonszemesi három csillagos Szindbád Hotel számára – Kucserák Attila ügyvezető tájékoztatása szerint. Mint kifejtette, a siker nem volt teljes, mert a magyar vendégkör – híven az átalakult üdülési szokásokhoz – zömmel csak kettő és nem három éjszakára maradt a hotelben. Mivel a környéken ilyenkor még nincsenek programok, a vendégek alapvetően a szálloda wellness részlegét használták, animációs programokon vettek részt, vagy a környéken sétáltak és kirándultak.
(Forrás: MTI)