2025. 07. 15. kedd

Henrik, Roland

1 EUR 400 HUF
1 GBP 462 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » II. Országos Városmarketing Verseny – Újra döntő Miskolcon
barlangfurdo

II. Országos Városmarketing Verseny – Újra döntő Miskolcon

A Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Karának Marketing Intézete tanszéki megalakulása óta eltelt 18 éve alatt széles körű – az alapképzéstől a posztgraduális, a doktori programokon át a tréningekig terjedő – oktatási és sokirányú – egyéni és intézeti közös – pályázatok és megbízások által is finanszírozott kutatási tevékenységet alakított ki. Fő kutatási területei: business marketing, innovációmarketing, társadalmi marketing, régió- és településmarketing, környezettudatos marketing, a turizmus trendjei és módszertana.
Az új képzési struktúra első eleme a Kereskedelmi és Marketing Szak, amely olyan alapképzési program, mely a végzős középiskolások számára ma is vonzó továbbtanulási lehetőséget, versenyképes szakmát kínál, melyhez 2009 szeptemberében csatlakozott az országosan is egyik legnépszerűbb, Turizmus és Vendéglátás Szak az oktatása.
Hallgatóink és a más intézményekből, karokról érkezett diákok a bachelor diploma megszerzése után a Marketing mester szakot választhatják, ahol marketing vezetői, stratégiai irányítókat képző négy féléves oktatáson vehetnek részt. Az intézet Idegenforgalmi Szakmenedzser felsőfokú szakképzés is folytat.
A hallgatók gyakorlatorientált képzését a Tanirodai Program is segíti: utazásszervező (MIM Tours), Marketingkutató (MIM Resarch) és rendezvényszervező tanirodákban mélyíthetik el tudásukat az érdeklődők. A tanirodai rendszer célja, hogy összekapcsolja az oktatást és a gyakorlati lehetőséget biztosító vállalkozásokat, ezáltal biztosítva a hallgatók számára a munka világába való könnyebb beilleszkedést.
Az Intézet szakmai munkáját Tanácsadó Testületek támogatják, az öregdiákokkal és a szakmai partnerekkel való együttműködését a Pro Marketing Miskolc Közhasznú Egyesület segíti.

A verseny

Régió és településmarketing címmel 2002-ben szakkönyv jelent meg az intézet munkatársai tollából.  A könyv a hazai felsőoktatás tankönyve lett, s széles körben használták azt gyakorlat tevékenységben is. Lényegében e szakmai szerep adta az ötletet az első országos városmarketing verseny meghirdetésére, mely széleskörű érdeklődés, szakmai visszhang mellett sikeresen került megrendezésre.
A 2011 őszén újra kiírt, immár II. Országos Városmarketing Versenyt a szakmai közönség már, mint jó hírű megmérettetést, rendezvényt várt.
A versenyt – ez alkalommal is – nagy érdeklődés fogadta, több mint ötven csapat jelentkezett az ország felsőoktatási intézményeiből, együttműködve a választott város vezetésével. Végül 43 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 14 főiskola, egyetem hallgatói 33 különböző településről írtak tanulmányt, melynek témája ezúttal: „Turisztikai versenyben a városunk”. Az első, írásbeli fordulón a versenyzői csapatok egy szabadon választott település turizmusának marketing szempontú elemzése alapján készítettek marketingstratégiát.
Ezt követte a kidolgozott pályamunkákat a független akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri, valamint a választott település önkormányzatának véleményezése, a munkák hitelességének ellenőrzésére.
A verseny második, szóbeli fordulóján 2012. március 2-án – a szakma jeles képviselőiből álló zsűri értékelése mellett – a legjobbnak ítélt csapatok mérhetik össze tudásukat a választott település marketingkommunikációs kampányának elkészítésével. Ezen a megmérettetésen a 12 legjobb pályamunkát beküldő team csap össze. Feladatuk az írásbeli fordulóban választott város marketingkommunikációs tervének összeállítása, illetve a konkrét kampányterv kidolgozása. A versenyzők a gyakorlati tapasztalatokon, a verseny közben felépített kapcsolataikon túl több százezres pénzjutalmakkal és ajándékokkal, jegyekkel, belépőkkel, folyóirat-előfizetésekkel lesznek gazdagabbak.

A döntős csapatok alfabetikus sorrendben, választott városuk és oktatási intézményük:
–    CI-Team – Villány – Pécsi Tudományegyetem
–    Green team – Gömörszőlős – Miskolci Egyetem
–    Három Folyó – Lipót – Széchenyi István Egyetem
–    Mátra gyöngyei – Gyöngyös – Károly Róbert Főiskola
–    Nyírbrand – Nyíregyháza – Szent István Egyetem
–    Positive trend – Zalaegerszeg – Budapesti Corvinus Egyetem
–    SZEG – Zalaegerszeg – Pécsi Tudományegyetem
–    Szeleta – Miskolc – Eszterházy Károly Főiskola, Szegedi Tudományegyetem
–    Triumvirátus – Ózd – Miskolci Egyetem
–    Örsimázs – Budaörs – Budapesti Corvinus Egyetem
–    Piroskaták – Mosonmagyaróvár – Budapesti Gazdasági Főiskola
–    Vaskakas – Győr – Széchenyi István Egyetem

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

kartya

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

Az állattan professzora, úgy vizsgáztat,hogy a letakart kalitkából, csak a madár lába látszik.
-Felismeri a madarat? – A hallgató a fejét csóválva hallgat.
-Hát akkor elégtelent adok Önnek!
-Mi a Neve ?
-A vizsgázó térdig felhúzza a nadrágját, tessék kitalálni Professzor Úr!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!