A BKV fővárosi tulajdonban tartása, fenntartása és működésének biztosítása megkérdőjelezhetetlen. A BKV Zrt-nél dolgozó 12 és fél ezer munkavállaló állásának elvesztése a hozzájuk kapcsolható családtagok egzisztenciális összeomlását is jelentené, ami az általuk napi szinten megvalósuló másfélmillió személy mozgását biztosító rendszer teljes összeomlásához vezetne.
Ezzel bekövetkezne Budapest, a magyar nemzet fővárosának csődje, mivel tömegközlekedés hiányában szinte napok alatt minden létező munkahely működése leállna, és az ellátás hiányában nagyjából egy hét alatt anarchikus állapotok bekövetkezésével kellene számolni. Budapestnek mint fővárosnak megbénulását követően legfeljebb két héttel pedig az ország megbénulására is lehet számítani, ami után csak az államcsőd bejelentése következhet.
Ezért nem választási lehetőség, hanem kényszer a BKV megmentése. Ennek érdekében minden szabadon választott feladatot szükséges átütemezni, lehetőség szerint leállítani.
Mindezek ismeretében a Jobbik javasolja:
– a 4. számú metróberuházás 2012. évi munkálatainak felfüggesztését, ami 47 milliárd 368 millió 800 ezer forint;
– a Budapest Szíve program I. ütem, Hídfőterek és új pesti korzó kiépítésének átütemezését, ami 291 millió 76 ezer forint;
– a Budapest Szíve program I. ütem, reprezentatív kaputérség kiépítésének átütemezését, ami 322 millió 959 ezer forint;
– a XIV. kerület, Városliget, Állatkerti krt. és a tó közötti terület parkrekonstrukciójának átütemezését, ami 138 millió 782 ezer forint;
– a IX. kerület, Nehru park rekonstrukció I. ütem felülvizsgálatát és elhalasztását, ami 224 millió 835 ezer forint;
– a 2012. évi útfeladatok átütemezését, ami 5 milliárd 132 millió 338 ezer forint;
– a gyalogos felüljárók felújításának átütemezését, ami 13 milliárd 557 millió 530 ezer forint;
– a 2012-re esedékes forgalomtechnikai beruházások átütemezését, ami 88 millió forint.
Ezek a tételek összesen 67 milliárd 124 millió forintot tesznek ki, amit a jelenlegi helyzetben a főváros sokkal fontosabb célokra tud fordítani, például a közösségi közlekedés fenntartására, Budapest életben tartására.
A 4-es metró beruházás 2012. évi szüneteltetésének időszaka alatt a Jobbik Magyarországért Mozgalom Fővárosi Frakciója egy vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezi, amelynek feladata a 4-es metró beruházás eddigi 535 milliárd forintnyi költségeinek átvilágítása. Véleményünk szerint ezek az összegek irreálisan magasak, így felmerülhet a lopás és a hűtlen kezelés alapos gyanúja. Amennyiben ezek a vádak bebizonyosodnának, kezdeményezni fogjuk a felelősségre vonást és az okozott kár megtérítését.
Jobbik Fővárosi Frakciója