A BKV Budapest és Magyarország patkószöge. A BKV-nak működnie kell, rendbe kell hozni működésének feltételeit, gazdálkodását, és 21 év után végre biztonságos járműveknek kell közlekedniük a fővárosban. Álságos az a politikai szemlélet, mely szerint a felhalmozódott és kialakult helyzettel az örököst – ténylegesen 10 ezer dolgozó ember munkahelyét – fenyegetik.
A Jobbik fővárosi frakciója szerint van mód és lehetőség a vállalat rendbetételére, aminek első lépéseként a közösségi közlekedést sújtó 27 százalékos ÁFA mértékét 5 százalékra, a jövedéki adót pedig a lehető a legalacsonyabb szintre kell csökkenteni.
A Jobbik ellenzéki pártként felelős, konstruktív javaslataival minden érintett és érdekelt féllel egyeztetni kíván a helyzet megoldása érdekében. Érvekkel és számításokkal alátámasztott javaslatainkkal a vállalat belátható időn belül nem csak rendbe tehető, de a korszerű igényeknek is meg fog felelni, a járműpark megújíthatóvá válik, így közvetlenül fog hozzájárulni a város levegőjének megtisztulásához.
A Jobbik fel kívánja számolni az uralkodó büntetésszemléletet, valódi lehetőséget kínál a közlekedőknek, elveti mindennemű díj bevezetésének szükségességét, így a dugódíjként megfogalmazott ötleteléseket is.
Ennek megfelelően eltökéltek vagyunk a Jobbik által korábban kidolgozott és benyújtott koncepció mellett, amely a digitális utazási kártya mielőbbi bevezetését szorgalmazza. A koncepció szerint az utazási kártya minden szereplő számára, így az utazásokat igénybevevők részére is költségmegtakarítást eredményez.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője