Keresünk, kutatunk, vagy csak úgy szörfözünk az Interneten. Honlapokról honlapokra lépünk. Van, amelyiken 5 másodpercig sem időzünk, és van, amelyik 5-10 vagy akár 20 percig is leköti figyelmünket.
Vajon hogyan és miért azt az oldalt választjuk? Mivel „ejt rabul” minket?
A figyelem megszerzésének és megtartásának kérdése sok weboldal üzemeltetőjét foglalkoztatja, mint ahogy az is, hogy hogyan szerezhet bevételt annak segítségével.
Szinkron Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője
„Bár az elmúlt 3-4 év a válság jegyében telt, mégis a webáruházak forgalma az minden évben 30%-os növekedést mutatott a Gazdasági Kutatóintézet felmérése szerint. 100 milliárd forinton felüli összegek cserélnek gazdát a webáruházakon keresztül.”
A legtöbb cég sok pénzt és időt szán weboldala elkészítésére. Ennek ellenére a céges weboldalak 90%-a nem hoz sem érdeklődőket, sem bevételt a vállalkozásnak.
De mi lehet a siker titka?
Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője szerint a tartalom a legfontosabb, a forma szinte másodlagos.
A lényeg, hogy a vevő valós igényeire kell koncentrálni.
Az első kulcsszó tehát az empátia.
A második a jó domain név választás.
Szinkron Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője
„Sokkal inkább a nyújtott szolgáltatásra, termékre kell koncentrálni. Éppen ezért, mondok egy példát, ha valaki egy optikai boltot üzemeltet, akkor célszerű; ha az illető cégnek mondjuk Medoptik a neve, akkor nem medoptic.hu, hanem annak a városnak a nevével, ahol működik, plusz odaírni, hogy optika. Mert sokkal nagyobb a valószínűség, hogy így keresnek az emberek egy optikai szalont.”
Ha a vállalkozás célja, hogy az érdeklődők problémáira nyújtson megoldást, akkor a látogatókban bizalom alakul ki, és az adott céget választják.
A következő lépés, hogy a lehetséges ügyfelek meg is találják a weboldalt.
A harmadik kulcsszó tehát a keresőoptimalizálás.
A Google az oldalak rangsorolásakor számos szempontot vesz figyelembe, amelyek két csoportra oszthatók. Az egyik része ezeknek az oldalon belüli tartalomra vonatkozik, a másik része viszont az oldalon kívül helyezkedik el.
Szinkron Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője
„… nagyon lényeges az oldalak besorolása szempontjából, ami az oldalon kívüli tényező, és ez leginkább az, hogy hány más weboldalról van belinkelve.
„A Google azt mondja, hogy azok az oldalak, amik nagyon sok helyről vannak belinkelve, azokat fogom előrehozni a listámon, amik pedig kevesebb külső kapcsolattal rendelkeznek, azt hátrébb fogom sorolni.”
A keresőoptimalizálás elsődleges eszköze tehát a weboldal más honlapokról való linkelése, és másodsorban a weboldalon belüli kulcsszó használat optimalizálása.
Szinkron Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője
„A kulcsszavak nem mindig szavak, hanem vannak, amikor kifejezések. Pl. a nyomda szóra nehéz előre kerülni a Google keresőben, hiszen az összes nyomda ott akar lenni az első helyen.
Ha belegondolunk, nincs is értelme csak a nyomda szóra előrekerülni, hiszen az emberek majdnem minden szolgáltatást vagy terméket a lakókörnyezetükben választanak ki. Tehát pl. Budapestre, v. egy kerületre szűkítek.”
Az internet ma a korlátlan lehetőségek birodalma.
Piactér, ahol a potenciális vevők megismerhetik egy cég kínálatát.
Ezen a piacon pedig a weboldal a cég kirakata. Nem mindegy tehát, hogy milyen ez a weboldal!
Szinkron Komáromi Zsombor, az egyfős cégek weboldalainak szakértője
”Meg kell keresni azokat a cégeket, akik úgy állnak hozzá, hogy felmérik a cég igényeit és az ügyfeleknek megfelelő weboldalakat tudják létrehozni.”