Vajon mióta hozzák a nők a vásárlási döntések többségét? Vajon érdemes-e picit újra gondolni hogyan szólítsuk meg őket? Vajon a piac változásai átrendezik-e még jobban a kommunikációs szakma szereplőit? Vajon ki viseli majd a nadrágot…vagy a szoknyát?
Éppen száz évvel ezelőtt 1911-ben, amikor kontinensünk számos országában először ünnepelték a nők napját, a hazai polgári lapok nem is adtak hírt erről az eseményről. Ezzel szemben viszont a Pesti Naplóban ezen a neves napon beszámoltak egy általuk meg nem nevezett személy érdekes felméréséről a női vásárlói szokásokat illetően. A cikk írója a beszámolót azzal a megállapítással kezdi, hogy “a modern nők általában kegyetlen, lelketlen teremtések”, akiknek a kegyetlenkedése leginkább vásárlás közben megfigyelhető, hisz ilyenkor “valóságos zsarnokokká válnak”. A felmérés 100 bolti eladó tapasztalatain alapult, mely szerint a megkérdezettek 100 százaléka szívesebben szolgál ki férfiakat.
Mára a helyzet “kissé” megváltozott!
A nők a fogyasztási termékek és szolgáltatások vásárlása során a döntések 80 százalékára hatással vannak – írja a Menedzsmentfórum.
Ez azt jelenti, hogy mára a nők lettek a vásárlási döntéshozók, akár a hagyományos területeteken, mint a divat, élelmiszer, mosószer vagy éppen pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Ezen információk birtokában egyáltalán nem meglepő az a kijelentés, hogy a jövőben azok a vállalkozások lesznek sikeresek, akik felismerik a nők igényeit és a nőt, mint piaci potenciált!
Majdnem minden értékesítési terület marketing stratégiájának figyelembe kell venni a nőket, ha meg akarja célozni a döntéshozókat. Az átlagos fogyasztó, akinek a marketing kommunikáció általában szól férfi, ám a döntéseket számtalan kutatás bizonysága alapján nem ők hozzák meg, hanem a nők. A nők viszont egész más színben látják a világot és teljesen más értékeket követve hoznak döntést, mint a férfiak.
Bár ha a nőkről esik szó, sokaknak először inkább a nőket használó, mint a nőknek szóló reklámok juthatnak eszébe… Való igaz, hogy a reklámozók első számú fegyvere a fedetlen női testrészek használata, ami szinte minden esetben célba is ér, mint figyelemfelkeltő eszköz! Persze egy szép nő látványa ellen még a hölgytársaknak is csak ritkán van kifogása, feltéve, hogy „a nő látványa” alatt nem egy bugyuta intimbetét reklámra, vagy egy szexista autótuning plakátra gondolunk. Megoldható mindez esztétikusan is ugyanis a női intuíció létezik, tehát a mai tudatos nő is érzékeny arra, hogy miként közelítenek felé.
Ezt szeretnénk elérni mi, mint „lelketlen teremtésekből álló” média ügynökség, ezért fő tevékenységünk hazánkban úttörő módon a női célcsoporttal való kommunikáció. A FeminaGroup munkatársai többségében nők, de nem feministák: a cégünk filozófiája szerint a nők világát a nők értik igazán, ráadásul a férfiak világában is igencsak kiismerjük magukat. Mivel a nők döntéseinek súlya teljesen egyértelmű a mai világban, számos vállalat kénytelen lesz rövidesen stratégiát váltani és a női célcsoportra fókuszálni, ha növelni szeretné piaci jelenlétét! Persze ez nem jelenti azt, hogy az urak vonuljanak ki a marketingszakmából! Nekik is marad 20 százalék a vásárlói döntéshozókból…