November 9-én, szerdán megkezdődnek a Balázs Győző téri villamos megállók fedett utasváróinak építési munkálatai. A munkálatok miatt a peronok első fele lesz munkaterületként használva, így a villamosok a megálló második felében fognak megállni, a közúti forgalom pedig a vágányzónára lesz terelve.
A Balázs Győző téri megálló egyedi eleme az üvegbeton lesz, melyet egy magyar fiatalember, Losonczi Áron építészmérnök talált fel és jellegzetessége, hogy a betonhoz rétegenként optikai üvegszálak ezreit keverik, ezek az üvegszálak pedig a betonban pontonként továbbítják a fényt, így téve fényáteresztővé a betonfelületet.
Egy héttel hamarabb, rendben elindultak az 1-es villamosok
A mai napon, az első járattal megindult a menetrend szerinti közlekedés a Diósgyőr városrész és a Tiszai pályaudvar között. Az első villamos, amely már utasokkal együtt végigment a megújult villamospályán, 3 óra 40 perckor indult a Tiszai pályaudvarról és 4 óra 10 perckor „futott be” a Diósgyőri városrész megállóba.
Az MVK Zrt. kollégái a reggeli csúcsidőszakban vizsgálták a villamosok közlekedését és a menetidő tarthatóságát. A reggeli, 4-6 perces követési időszakban sem voltak fennakadások a Tiszai pályaudvar irányába közlekedő és az onnan érkező villamosok esetében, amelyek 70-80%-os kihasználtsággal közlekedtek. Az Újgyőri főtér és Diósgyőr városrész közötti szakaszon több mint 3000 embernek segítették az eljutást az 1-es villamosok üzemkezdettől reggel 8 óráig.
A mai napon, és ezt követően az őszi-téli menetrend szerint minden munkanapon reggel 4 óra 15 perckor indul az első és 23 óra 25 perckor az utolsó villamos Diósgyőr városrészből a Tiszai irányába, ezen időszakon kívül pedig villamospótló buszokkal is lehet közlekedni az 1-es villamos vonalán.