A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeit „magyar minőség” felirattal népszerűsítette, azonban az állítás valóságtartalmáról nem győződött meg.
A vállalkozás több száz általa forgalmazott, döntően élelmiszeripari terméket „magyar minőség” felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben (óriásplakátokon, nyomtatott sajtóban, akciós reklámkiadványaiban). A hirdetéseken kívül jellemzően a termékek csomagolásán is feltüntetésre került a „magyar minőség” szlogen, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának -magyar minőség- cím alatt elérhető oldalán is. A „magyar minőség” állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű kritériumokkal (belső eljárásrenddel) annak eldöntésére, hogy egy adott termék mikor tekinthető magyarnak, illetve hogy a „magyar minőség” címkét ráteszi-e a termékre vagy sem.
A GVH álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási/származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.
A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH 15.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte.