2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Lila akác, szomorkás szerelem
11005-lilaakac-szomorkas-szerelem

Lila akác, szomorkás szerelem

Szép Ernő drámái elsősorban nem is különleges történeteiről, hanem a két világháború közötti korszak szinte sebészien pontos ábrázolásáról ismertek. Nincs ez másként a Magyar Színház legújabb bemutatójában, a Lila ákácban sem. A darab története ugyan szinte prózaian egyszerű, mondatfordulatai és főként karakterei kifejezetten figyelemreméltóak.

A valóban nem túl bonyolult cselekmény elsősorban a tipikus pesti nagyvilági fiatalember, Csacsinszky Pali, és egy egyszerű varrónő, Tóth Manci kapcsolatáról szól. A lány – egy számára romantikus, a fiú részéről csak tréfának tartott, egyébként teljesen hétköznapi ligeti találkozást követően – tisztán, odaadóan szerelmes lesz az életuntsággal küzdő Paliba, aki azonban ezt csak akkor viszonozza, amikor Manci befut táncosnőként, és felemelkedő csillaga személyiségét is vonzóbb színben tünteti fel.

A mű történeténél azonban talán érdemesebb kitérni az előadás egyéb jellemzőire. A Guelmino Sándor rendező irányította alkotói stáb korrektül megoldotta feladatát. Fontos kiemelni, hogy az előadás létrehozói nem követték a jelenleg több teátrumban is divatos, nagyon alternatív irányt átvevő stílusokat, hanem megmaradtak a darab jellegéhez is illő, hagyományosabb megoldásoknál. Kissé ironikusan fogalmazva, ez úgy is érthető, hogy a parkot valóban parkként ábrázolták, s a kaszinó is éppúgy néz ki, mint amit egy múlt század eleji lebujtól várhat az ember.

Az előadás főszerepét, Palit, az országosan elsősorban szinkronmunkáiról ismert Crespo Rodrigo formálta meg. Tény, hogy a fiatalember karaktere korántsem domináns, ám Crespo szerepértelmezése még ennek ellenére is pipogyának, jellegtelennek hatott, számottevő színpadi jelenlét nélkül. A partnernőjét, Mancit alakító Balsai Mónira ennek épp az ellenkezője igaz, hisz minden egyes, a deszkákon töltött másodpercét érezte és értette a közönség. További pozitívum a tehetséges színésznővel kapcsolatban, hogy a korhoz köthető történelmi és kulturális viszonyokat figyelembe véve is hiteles játékot láthattunk tőle.

Szintén a szerzőre jellemző vonás, hogy a darab szó szerint hemzseg a különböző jellegzetes mellékszereplőktől. Ennek alighanem kifejezetten örülnek a karakterszínészek, hisz ilyen erőteljes személyiségek megformálása számukra komoly kiugrási lehetőséget jelent. Ez a legjobban Pápai Erika, Soltész Bözse és Gémesi Antos teljesítményén látszik, akik szinte tökéletesen megoldják az alkotók elképzeléseit, ám nem szabad megfeledkeznünk Jegercsik Csabáról sem, aki pedig – bár prózai előadásról beszélünk – hangjátékával is kiemelkedik a művészek közül.

Összességében egy látványelemekben és izgalmakban nem bővelkedő, ám precízen hiteles, korhű ábrázolással megoldott előadást hozott létre a színház alkotóstábja. Ez azonban aligha jelent majd problémát azok számára, akik szívesen tekintenek meg egy lassabb, komolyabb jellegű színművet.

DicsukD
Fotó: OBSERVER, Dóka Attila

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!