Nyílt napot tartottak október 13-án délután az Eötvös József Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégiumban, melynek keretében a másfél éve tartó tehetséggondozó műhelyek munkájába nyerhettek betekintést az érdeklődők. A helyi általános iskola és középiskola egy konzorcium keretében nyert TÁMOP pályázatnak köszönhetően folytathatta ezt a tudatos tehetségfejlesztő tevékenységet az elmúlt időszakban.
.A rendezvényt Pogonyi-Simon Edit, a középiskola igazgatója nyitotta meg, majd dr. Vass Vilmos, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának egyetemi docense tartott előadást A kreatív iskola címmel. Interaktív előadásában felhívta a figyelmet a tehetség különböző megnyilvánulási formáira, azokra az oktatási sablonokra, amelyek nem segítik a diákok divergens gondolkodásának fejlődését, s azokra a módszerekre is, amelyekkel fenntartható és fejleszthető a kreativitás, a tehetség. Nemzetközi felmérések alapján a gyerekek óvodás koruktól a felnőtté válásig nagy százalékban elveszítik kreativitásukat, a problémák újszerű, eredeti megközelítésének képességét. Az iskola, a pedagógusok feladata, hogy skatulyákba szorítás nélkül, értő módon gondozzák a tehetségeket, hiszen a legkiválóbb képességek is csak megfelelő körülmények között tudnak igazán kibontakozni.
Az előadást követően jutalmakat adtak át azoknak a 7-10. évfolyamos általános iskolás és középiskolás tanulóknak, akik az Eötvös által meghirdetett tanulmányi versenyeken a legjobb helyezéseket érték el, matematika, angol és történelem tantárgyakból. A sikeres pályázatnak köszönhetően az általános iskola hat, a középiskola három tehetséggondozó műhelyt működtetett az elmúlt tizennyolc hónapban. E műhelyek munkáinak legfontosabb mozzanatait mutatták be egy kiállítás keretében, illetve a műhelyvezetők, és a tehetséggondozásban részt vevő pedagógusok rövid értékelést adtak az eredményekről. Mindannyian azt erősítették meg, hogy a műhelymunkák elérték céljukat, az előzetes felmérés során kiválasztott diákok, s a tehetségfejlesztésre külön képzésen is felkészült pedagógusok igen eredményesen tudtak együtt dolgozni a foglalkozásokon. A rendezvényen mindkét iskola érintett és érdeklődő pedagógusai és diákjai részt vettek. Egy szakmai beszélgetésen, kötetlenebb formában is megvitatták tapasztalataikat. A nyílt nap programjait a középiskola diákjainak zenéje színesítette és egy tárlat megtekintése zárta, mely a Városi Kiállítóteremben látogatható, és az általános iskolások képzőművészeti munkáit mutatja be.
T.E.