Most már a kormányablakhoz is fordulhatnak például fogyasztóvédelmi panaszokkal, közérdekű bejelentésekkel, táppénzzel, gyermekgondozási díjjal, de akár a családi gazdaság nyilvántartásba vételével kapcsolatban is. A korábbi 30 helyett már október 15-től 61 féle ügyet intézhetnek a hivatalban.
Demeter Ervin, Borsod-Abaúj-Zemplén megye kormánymegbízottja mai sajtótájékoztatóján beszélt a fejlesztésekről: Az állampolgárok válláról levesszük a terheket az ügyintézés egyszerűsítésével. A szakigazgatási szervektől vesszük át a felatatokat. Január 1-jén indult a kormányablak, szép lassan minden ide kerül majd. 2013 január 1-től gyakorlatilag minden állammal kapcsolatos ügyfélkapcsolat itt lesz elérhető, illetve a megyében 15-20 helyen, a járások kialakításával párhuzamosan.
Mint megtudtuk, elkészült a koncepció, a tervek szerint jövő februárban kerül az Országgyűlés elé, s így 2013 január 1-jével megkezdik működésüket a járási hivatalok. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 15 járás kialakítására lesz lehetőség, plusz néhány kormányablak adja majd a szolgáltatást. A járások kialakításakor törekednek arra, hogy tájegységi kötődése legyen, identitása és praktikusan 20-25 kilométernél ne kelljen többet utazni a központig. Kiindulási alapul szolgálnak a jelenlegi kistérségek. A BM tervezete szerint 160 járást hoznak létre Magyarországon.
A járási hivatalokban 2013 őszére kell biztosítani a teljes körű szolgáltatást, vagyis az egyablakos ügyfélszolgálatot.
Egy új tevékenységet is említett a kormánymegbízott, a devizahitelek végtörlesztésével kapcsolatos tájékoztatást, amivel kapcsolatban képezték és le is vizsgáztatták az ügyintézőket.Lapunk kérdésére azt is elmondta, hogy azért vállalták fel ezt a feladatot, mert azt tapasztalták, hogy a bankok ellenérdekeltek, illetve nagyon sokan érdeklődtek ezzel kapcsolatban a kormányablakoknál, mert a lakosság széles rétege érintett. Azt fontos megjegyeznünk, hogy konkrét hitelügyekben nem járhat el a kormányablak, csupán tájékoztatnak.
OBE