Mi vagyunk az Utasokért!- Udvarias járművezető képzés az MVK Zrt.-nél
2011. augusztus 5-én volt a Mi vagyunk az Utasokért! –Udvarias járművezető képzés ünnepélyes megnyitója az MVK Zrt. telephelyén, amikor is egy olyan képzéssorozat indult el cégünknél, melynek célja a közösségi közlekedés színvonalának emelése a társaság „front” személyzetének képzése által, hiszen a Társaság legnagyobb és legfontosabb állományát jelentik a járművezetők. Nemcsak azért, mert ők felelnek azért, hogy az utast eljuttassák úti céljához, hanem mert ők azok, akik képviselik az MVK-t, az MVK szolgáltatásait nap, mint nap. A járművezetők találkoznak az utassal, rajtuk és a viselkedésükön keresztül ítéli meg az utas a céget.
Az oktatás újdonsága abban rejlik, hogy megpróbáljuk csokorba szedni az utassal való találkozás során felmerülő kérdéseket, és a járművezetőkkel együtt meghatározni, hogy mi a helyes és egyben elvárt eljárás, viselkedés. Mit vár el az utas, mit tegyen az udvarias járművezető.
A megnyitó óta több képzési nap is lezajlott a járművezetők részvételével, akiket az alábbi elméleti és gyakorlati témában képeztek a program oktatói:
· alapelvárások tisztázása (megjelenés, komfortos utaztatás)
· felszállás körülményei, az utassal való találkozás (utas fogadása, bérletellenőrzés, jegyváltás, stb.)
· utas információt kér
· hangos utastájékoztatás
· konfliktushelyzetek kezelése
A képzési sorozat eredménye egy „Etikai kódex”, mely tartalmazza mindazt, ami a képzéseken elhangzott, és amit minden járművezetőnek el kell fogadnia és be kell tartania. Terveink szerint az Etikai kódexet megismertetjük az utazóközönséggel is, a kódexben leírtak betartását ellenőrizni fogjuk az utazóközönségen és a forgalomszolgáltatási ellenőrökön keresztül.