2024. 11. 24. vasárnap

Emma
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » 300 milliós szolgáltatásfejlesztés a Miskolci Egyetemen

300 milliós szolgáltatásfejlesztés a Miskolci Egyetemen

Október végén zárul az csaknem 300 milliós pályázat, mely egyebek mellett a Diplomás Pályakövető Rendszer, Vezetői Információs Rendszer és hallgatói szolgáltatások kiépítését, fejlesztését eredményezte az Észak-magyarországi régió meghatározó felsőoktatási intézményében. „A Miskolci Egyetem működési folyamatainak megújítása, komplex hallgatói és intézményi szolgáltatás-fejlesztésre alapozva (TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0016)” című, az Új Széchenyi Terv keretében megvalósult projekt záró konferenciáját október 12-én tartják a Miskolci Egyetemen.

Az egyetem működési folyamatainak megújítása a hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztésekre alapozva – ez a projekt vállalásainak legfőbb célja, szoros kapcsolatban az egyetem alapfeladataival. Mindez annak érdekében, hogy a változó gazdasági környezet igényeire és elvárásaira a legjobban reagálhasson az egyetem, s megbízható képet alkothasson a munkaerő-piac elvárásairól; az egyetem nyújtotta szolgáltatások hatékonyságáról. Ennek jegyében az egyes alprojektek a vezetői információs rendszer kiépítését, a Miskolci Egyetemen diplomát szerzettek elhelyezkedésének követését, a campuson elérhető hallgatói szolgáltatások korszerűsítését, hatékonyságának növelését és fejlesztését szolgálják az informatikai háttér kiépítése nyomán.

Adattáralapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A felsőoktatási intézményeknek napjainkban egyre erősödő gazdasági és társadalmi változások által generált kihívásokkal kell szembenézniük. A Miskolci Egyetem céljainak, stratégiájának megvalósulása szempontjából az Adattáralapú Vezetői Információs Rendszer bevezetése alapvető fontosságúvá vált. ¬¬Az AVIR használatával vezetőink új típusú információk birtokába jutnak: pontos és megbízható képet kapnak a lényeges folyamatokról, trendekről, a problematikus területekről, átláthatóvá válik a gazdálkodás, megmutatkoznak az esetleges pénzügyi-szervezési problémák. Képet kap az intézmény vezetése az oktatás minőségének komplex összefüggéseiről és megmutatkoznak a kritikus beavatkozási pontok.
A projekt másik kiemelt célja az ágazati adatszolgáltatás minőségének javítása mellett az adminisztráció csökkentése volt. Ez a központi Adattáralapú Vezetői Információs Rendszerhez való csatlakozással a közeljövőben válik lehetővé.
A pályázatban eddig megvalósított alrendszerek hallgatói, felvételi, gazdálkodási, ingatlan-nyilvántartási, kutatás-fejlesztési, pályázati és diplomás pályakövetési tartalmat kezelnek.

Diplomás Pályakövető Rendszer (DPR)
A DPR a végzett hallgatók munkaerő-piaci fogadtatásáról, illetve az egyetemen szerzett ismeretek gyakorlatban történő felhasználásáról szolgáltat pártatlan információkat – két éven belül minden egyetemen. Az intézmények ily módon egységesített felmérései alapján egyebek mellett a munkaerőpiac számára megfelelő képzési keretszámok is meghatározhatók, hiszen országos szintű, objektív mutatók „rajzolnak” majd képet a hazai felsőoktatásról. A hallgatói visszajelzések a végzettek elhelyezkedési stratégiájáról, átképzésekről és a pályamódosítási kényszer okairól is megbízhatóbb információt nyújtanak. A végzést követő első, harmadik és ötödik évben végzett felméréseket olyan összetett tesztrendszer foglalja magába, amely országos, intézményi, kari és szakspecifikus kérdéseket vizsgál.
A többlépcsős tesztrendszert a 2007-ben végzett évfolyamtól kezdve alkalmazzák minden kimenő évfolyam esetében a Miskolci Egyetemen. Ez évente 7-8 teszt kitöltését jelenti. A tartalom egyebek mellett az egyetem képzéseinek elvégzéséből adódó munkaerő-piaci lehetőségeket; a hallgatók itt szerzett ismereteire vonatkozó véleményét; munkaerő-piacra való kilépése személyes szándékait és igényeit; továbbá a végzett hallgatók életpályáját vizsgálja.

Komplex Hallgatói Humán Szolgáltatások (KHSz)
Életvezetés, személyiségfejlesztés, pályaorientáció, karrier – e négy terültre fókuszálnak a komplex hallgatói humán szolgáltatások, amelyek bevezetése már megtörtént az egyetemen. A szolgáltatáshoz hozzátartozik egy online közösségi portál (http://alumni.uni-miskolc.hu/hu/), mely nagyrészt az álláskeresésben, illetve a gyakorlati helyek megszerzésében segíti a hallgatókat. Vannak ugyanakkor olyan hasznos funkciói is, mint az önéletrajzok és egyéb dokumentumok feltöltése, illetve az online tesztkitöltés. A hallgatói szolgáltatások különböző tanácsadói szolgáltatásokkal is bővültek: személyes tanácsadások, értékelő beszélgetések. Ezeket a hallgatók ingyenesen vehetik igénybe. A hallgatói szolgáltatások keretein belül egyebek mellett személyiségfejlesztés vagy életvezetés témájú workshopok, tréningek, szakmai gyakorlati börzék valósultak meg.

Informatikai komponens
Az informatikai komponens szoros kapcsolatot teremt, ugyanakkor korszerű alapot biztosít a pályázat egyes, egymással összefüggő alfejezeteinek megvalósításához, illetve a működtetéséhez.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Mindenhol szükség van tanárokra!
Kétség nem fér ahhoz, hogy az oktatás és vele együtt a tanárok helyzete és megítélése volt már jobb is az elmúlt évtizedekben, viszont ez nem jelenti …

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp