Tegnapi sajtótájékoztatón a sárréti térség autóközlekedési problémáit taglalta a Szociális Unió képviselőjelöltje, Bányász Róbert Sándor.
A civilben pályázatírással foglalkozó, fiatal képviselőjelölt emlékeztetett arra, hogy az ipartelepítés és az intenzívebb területfejlesztés elemi előfeltételei közé tartozik az – osztott pályás és a szintbeli kereszteződés nélküli – autópálya megléte. S mivel a jelenlegi M4-es autóút sajnos nem felel meg egy autópálya kritériumainak, ezért Bányász Róbert Sándor megfogadta, hogy amennyiben a választópolgárok megtisztelik bizalmukkal, első teendői között fog „ringbe szállni” az autópálya megfelelő nyomvonalának véglegesítése, majd mielőbbi megvalósulása érdekében.
A Szociális Unió képviselőjelöltje rámutatott továbbá, hogy a sárréti térség gépjármű-közlekedési problémáját a – Püspökladánytól Ártándig vezető – 42-es elsőrendű főút óriási kamionforgalma jelenti. A harmincas években épült 59 kilométeres főúton, Délkelet-Európa és Nyugat-Európa között bonyolódó autóforgalom jelentős hányada bonyolódik. Sárrét azonban ebből az átmenő forgalomból alig profitál. Bányász képviselőjelölt úr bizarrnak nevezte, hogy komolyabb formában eddig még fel sem vetődött, egy elkerülő út megépítésének gondolata. Ezért a Szociális Unió aláírásgyűjtésbe kezdett a kezdeményezés alátámasztására.