2024. 12. 25. szerda

Eugénia
1 EUR 412 HUF
1 GBP 497 HUF
Kezdőlap » Életmód / Medicina » Medicina » Nem tudták igazolni a gyógyhatást, ezért bírságolt a GVH

Nem tudták igazolni a gyógyhatást, ezért bírságolt a GVH

A Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. reklámjaiban gyógyhatást tulajdonított az általuk forgalmazott készülékeknek. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, mivel állításaikat megfelelő bizonyítékokkal nem tudták alátámasztani.


A vállalkozások életmód magazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a társaságok honlapjain megjelentetett hirdetéseikben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelőző, -kezelő hatásokat tulajdonítottak. A reklámokban több egyéb állítás mellett kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják szervezetünk belső egyensúlyát, használatával megszűnik a gyötrő fájdalom, valamint alkalmasak a betegségek rendszeres megelőző vagy terápiás kezelésére.

Az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetén a különféle betegségben szenvedő emberek vagy azt megelőzni szándékozó személyek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ők a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagálnak a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak. Ezzel szemben a vállalkozások által benyújtott dokumentumokban feltüntetett eredmények nem alkalmasak a gyógyhatás-állítások bizonyítására.

A GVH megállapította, hogy a fenti vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t 5.000.000 Ft, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t 2.000.000 Ft és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte. A Versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

A mellimplantátumok története
A női szépség és harmónia kifejezésében a mell mindig is kiemelkedő szerepet kapott. A mellnagyobbítás, ahogyan ma ismerjük, hosszú fejlődésen ment ke…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés