Az idei nyár eddig nem kedvezett a nyaralásra vágyóknak, így az augusztus végén beköszöntött forróság miatt várhatóan sokan indulnak útnak a hétvégén és az azt követő napokban, hogy kihasználják a strandidőt. A hirtelen érkezett forróság miatt azonban nemcsak a megnövekedett forgalom következtében kell elővigyázatosabban közlekedni, a nagy hőségben gyakran figyelmetlenebbek, türelmetlenebben vezetnek az autósok, ezért jelentősen megnő a balesetek veszélye – figyelmeztetnek az Europ Assistance Magyarország szakemberei, akik csak augusztus első felében több mint nyolcszáz alkalommal siettek az ügyfelek segítségére.
Az időjárás-előrejelzés szerint a jövő hét elejéig nem várható számottevő lehűlés. A hétvégén emiatt jelentősen megnövekedett forgalomra kell számítania azoknak, akik a volán mögé ülnek. Várhatóan sokan indulnak útnak, hogy kihasználva a későn érkezett nyarat, vízpartra utazzanak. A nagy forgalom miatt pedig jelentősen megnő a balesetek veszélye.
A megnövekedett forgalom veszélyeit támasztja alá a KSH statisztikája is, amely szerint a legtöbb baleset május és október között történik. 2010-ben ez a szám az éves baleseteknek mintegy 60%-át tette ki.
„Tapasztalataink és a statisztikák is azt mutatják, hogy nagyobb forgalomban és hőségben jelentősen megnő a balesetek száma. Emiatt júliusban és augusztusban több baleset történik az utakon, mint az év többi részében. Idén júliusban például 1380 esetünk volt, ami közel 42%-os növekedést jelent a júniusi adatokhoz képest. Augusztus első felében pedig már 832 alkalommal kellett ügyfeleink segítségére sietnünk.”– mondta Kalmár László, a cég vezérigazgatója.
Az assistance szolgáltatással azonban bármikor nyugodtan indulhatunk akár hosszabb útra is, ugyanis nemcsak itthon, de más országban is számíthatunk a biztosító segítségére. Idén a bejelentett esetek 38%-a külföldön történt. Egész évben kiemelkedően sok bejelentés érkezett Romániából és Horvátországból, júliusban már mindkét országban meghaladta a 120-at.
„Külföldön már egy kisebb probléma megoldása is gyakran lehetetlennek tűnhet. Gondoljunk csak a nyelvi nehézségekre! Természetesen ilyen esetekben is bátran hívhatjuk az AutoSOS segélyvonalát, akik még önhiba esetén is díjmentesen nyújtanak segítséget, a tolmácsolásban is segítenek, vagy akár csereautót biztosítanak.” – tette hozzá Kalmár László.
A cég az első hét hónapban közel 7 ezer esetben sietett a bajbajutott autósok segítségére. A leggyakrabban csereautót vagy taxit biztosított, de számos alkalommal gondoskodott a szállás illetve a hazautazás megszervezéséről és költségéről is.