Az 2011-es idényben először írták ki a II. osztályú Gyorsasági Országos Bajnokságot, melynek célja, hogy a kezdő, vagy kellő háttérrel nem rendelkező versenyzők is hivatalos, Magyar Bajnoki címért folyó megmérettetésben vehessenek részt.
Az idei bajnokság teszt illetve felmérés jelleggel indult, de a szervezők célja az, hogy a nevezők létszáma versenyről versenyre növekedjen, és a jövő évre a II. osztály egy önálló sorozattá lépjen elő.
A helyszín az idei évben, a rendkívül jó aszfalt-minőségéről híres Kiskunlacháza-i reptér, ahol a szervezők egy 4-5 km hosszú nyomvonalat jelölnek ki, ügyelve arra, hogy a lassabb autók is versenyképesek legyenek. A repülőtér adottságai biztonságos versenyzést biztosítanak, hisz a nagy területnek köszönhetően, egy elvétett kanyar, vagy féktáv nem jelent gondot.
Azon versenyzők, akik nem rendelkeznek technikai háttérrel, bérelhetnek autót a versenyekre, az árak csapatoktól és kiszolgálástól függően változhatnak, de már 50 000 Ft/verseny összegtől komoly versenyautókat lehet bérelni.
Érdeklődni lehet: Bende Imre (GFS Motorsport) emerico@gfsrepsolteam.com
Mink Zoltán (MandM Motorsport) mink.zoltan@t-online.hu
A versenyek lebonyolítása:A versenyzők a reggeli nevezés után (8:00 – 9:30) két edzőkört teljesítenek, majd mindenki számára 3 vagy 4 mért kör áll rendelkezésre. A legrosszabb kört elveszik, azaz nem számít bele az értékelésbe. A köridők összegzésével kialakul a végeredmény, melynek kihirdetése a díjak átadása a verseny végén történik.
Helyszín: Kiskunlacháza RepülőtérA versenyt az FRT sorozat keretein belül rendezik meg.
Megközelítés / Pályarajz / FRT weboldala
Technikai előírások:A másodosztályú bajnokságban bármilyen autóval el lehet indulni, amely rendelkezik beépített bukócsővel. Egy autóval több versenyző is indulhat.Az autókat motorjuk hengerűrtartalma szerint kategóriákba sorolják, a versenyek ennek megfelelően kerülnek kiértékelésre.
A csoportok az alábbiak:
1400 köbcentiméter alatt1400-1600 köbcentiméter között
1600-2000 köbcentiméter között2000 köbcentiméter felett
A versenyzőknek kötelező az autós versenyruházat, bukósisak viselése, azonban ez lehet lejárt homologizációjú is. Ugyanez vonatkozik az autó ülésére és biztonsági övre.
Nevezés ára, egyéb költségek:
Nevezési díj:
10.000 Ft/verseny
Éves biztosítás: 6.000 Ft/év
Napi licensz: 3.500 Ft/verseny – tartalmazza a helyszíni orvosi igazolást, vagy
Éves licensz: 10.000 Ft/év – sportorvosi igazolás szükséges
Versenynaptár:
2011. május 7. – II.o.GYOB I. forduló, Kiskunlacháza
2011. június 11. – II.o.GYOB II. forduló, Kiskunlacháza
2011. július 9. – II.o.GYOB III. forduló, Kiskunlacháza
2011. augusztus 13. – II.o.GYOB IV. forduló, Kiskunlacháza
2011. szeptember 10. – II.o.GYOB V. forduló, Kiskunlacháza
2011. október 8. – II.o.GYOB VI. forduló, Kiskunlacháza
Bajnokság állása:
hely. név autó kat. össz.: 1 Bak Bertalan Opel Astra 1400-1600 28 2 Szigeti Barbara Suzuki Swift 1400-1600 20 3 Szabó Viktor BMW 1600-2 1400-1600 104 Burghardt Ádám Opel Astra 1400-1600 8 1 Marossy Zsolt VW Golf 1600-2000 30 2 Rebók József Ford Sierra 1600-2000 8 3 Szepesi Péter BMW 318is 1600-2000 8 1 Tusák Tamás BMW E30 2000+ 302 Bukonszki István BMW 325i 2000+ 8 3 Soós Szabolcs BMW 325i 2000+ 8