2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Eu hírek » Szigorúbban büntetnek külföldön is
royal_magazin_PNG

Szigorúbban büntetnek külföldön is

Közúti közlekedésbiztonság: szigorúbb uniós fellépés a külföldön szabálytalankodó gépjárművezetőkkel szemben

A gépjárművezetőket meg fogják büntetni a külföldön elkövetett közlekedési szabálytalanságokért, így a közúti halálesetek 75%-át okozó négy „leggyilkosabb” szabálytalanságért, azaz a gyorshajtásért, a tilos jelzésen való áthaladásért, a biztonsági öv használatának mellőzéséért és az ittas vezetésért. Az Európai Bizottság közlekedésért felelős alelnöke, Siim Kallas a következőképpen nyilatkozott:„A legtöbb halálos balesetet előidéző négy szabálytalanság, köztük a gyorshajtás és az ittas vezetés, még mindig ezrek értelmetlen halálát okozza Európa közútjain, és minden egyes haláleset egy család életét zúzza szét.Tudjuk, hogy a külföldi gépjárművezetők esetében a helyi sofőrökhöz képest háromszor nagyobb a szabálytalanság elkövetésének valószínűsége.Az új szabályoknak elrettentő hatással kell bírniuk és formálniuk kell a magatartást.Úgy tűnik, még mindig sokan vannak abban a hiszemben, hogy külföldön nem vonatkoznak rájuk a szabályok.Azt üzenem nekik, hogy a szabályok igenis vonatkoznak rájuk, és mostantól be is tartatjuk velük ezeket.”

Az uniós statisztikák azt mutatják, hogy a külföldi gépjárművezetők csupán 5%-át alkotják a közlekedésben részt vevőknek, ugyanakkor a gyorshajtás eseteinek mintegy 15%-áért ők felelősek.Többségük megússza büntetés nélkül, mivel hazatértük után az érintett országok nem tudják felelősségre vonni őket.

A javaslatok

A közúti közlekedésbiztonságra vonatkozó szabályok határokon átnyúló végrehajtásának elősegítéséről szóló irányelvjavaslat a helyzet megoldására törekszik.A miniszterek megállapodásra jutottak a szövegtervezetről, amely intézkedéseket helyez kilátásba az alább felsorolt, a közúti közlekedésbiztonságot súlyosan veszélyeztető közlekedési szabálytalanságokkal, köztük a halálesetek 75%-át okozó négy leggyilkosabb szabálytalansággal szemben:

gyorshajtás

tilos jelzésen való áthaladás

a biztonsági öv használatának mellőzése

ittas vezetés

továbbá:

kábítószer hatása alatt történő járművezetés

bukósisak használatának mellőzése

a leállósáv szabálytalan használata

mobiltelefon szabálytalan használata vezetés közben

Hogyan működik majd mindez a gyakorlatban?

A javaslatok alapján az európai uniós járművezetőket be lehetne azonosítani és ily módon eljárást lehetne indítani velük szemben azon szabálytalanságokért is, amelyeket nem abban a tagállamban követnek el, ahol a járművük regisztrálva van.A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy az új szabályok alapján egy elektronikus adatcserére szolgáló hálózat jöhet létre, amelyen keresztül azon ország hatóságai, ahol a szabálysértését elkövették adatokat cserélhetnek azon ország hatóságaival, ahol a jármű regisztrálva van.Amint sikerül beazonosítani a gépjármű-tulajdonost és lakcímét, a irányelvjavaslatban szereplő mintának megfelelő értesítést küldenek számára.

A szabálysértés elkövetésének országa (ahol a szabálysértést elkövették) dönt a közlekedési szabálysértés utókövetéséről.Az irányelv nem harmonizálja sem a szabálysértések besorolását, sem az azokért kiszabható büntetéseket.Tehát továbbra is a szabálysértés elkövetésének helye szerinti ország nemzeti jogának megfelelő nemzeti szabályai lesznek alkalmazandók mind a szabálysértések minősítése, mind a kiszabható büntetések tekintetében.

A következő lépések

A jogalkotási javaslatok csak azt követően nyerhetnek kötelező erőt, hogy a tagállamok kormányai végleges jóváhagyásukat adták ehhez – amire várhatóan az elkövetkező hetekben sor kerül.A tagállamoknak innentől két év áll rendelkezésükre az uniós szabályozás átültetésére, mielőtt az hatályba lépne, előreláthatólag 2013-ban.

A külföldön elkövetett közlekedési kihágásokkal kapcsolatban gyakran ismételt kérdésekről lásd a MEMO/11/483háttéranyagot.

Az országokra lebontott közúti halálozási statisztikákkal kapcsolatban lásd a nemrég megjelent IP/11/830 sajtóközleményt.

Előzmények

A 2011–2020 közötti időszakra vonatkozó európai uniós közúti közlekedésbiztonsági cselekvési program célja, hogy a közúti baleseti elhalálozások száma 2020-ra megfeleződjön.A program részleteiről, továbbá az országokra lebontott közúti halálozási statisztikákkal kapcsolatban lásd az IP/10/970 és a MEMO/10/343 anyagokat.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!