A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta. A Versenyhivatal ezért a vállalkozásra 10.000.000 Ft bírságot szabott ki.
A Lidl Kft. hetente igen magas példányszámban jelenteti meg és juttatja el a fogyasztókhoz akciós reklámújságjait. A 2010 novembere és decembere közötti időszakban több akciós kiadványában ” 6 éve a legjobb árak! ” szlogennel ösztönözte vásárlásra a fogyasztókat. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival. Ezzel szemben a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt. A „legjobb árak” közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.
A vállalkozás továbbá 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a ” 2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket! ” szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat.
A GVH a jogsértés elkövetéséért 10.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a hirdetések, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.