2025. 05. 9. péntek

Gergely

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » Megtévesztő szlogeneket közölt a Lidl – Tíz milliós bírság
9818-megteveszto-szlogeneket-kozolt-a-lidl

Megtévesztő szlogeneket közölt a Lidl – Tíz milliós bírság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a „6 éve a legjobb árak”, illetve a „2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!” szlogent alkalmazta. A Versenyhivatal ezért a vállalkozásra 10.000.000 Ft bírságot szabott ki.

A Lidl Kft. hetente igen magas példányszámban jelenteti meg és juttatja el a fogyasztókhoz akciós reklámújságjait. A 2010 novembere és decembere közötti időszakban több akciós kiadványában ” 6 éve a legjobb árak! ” szlogennel ösztönözte vásárlásra a fogyasztókat. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem hozható összefüggésbe a versenytársak termékeinek áraival. Ezzel szemben a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt. A „legjobb árak” közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.

A vállalkozás továbbá 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a ” 2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket! ” szlogent szerepeltette, s ezzel arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy 2011-ben a Lidl Kft. alkalmazza a legjobb, legkedvezőbb árakat.

A GVH a jogsértés elkövetéséért 10.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a hirdetések, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!