Az útszélesítési munkálatok május 31-én, kedden kezdődnek. A kerékpárút teljes hosszának a befejezési határideje 2011 szeptember 30. Azért, hogy ezt a határidőt tartani tudjuk, nem várhattunk addig, míg az Újgyőri főtér átépítése befejeződik. Az Andor utcán a munkálatok ideje alatt is biztosított lesz a közlekedés, de kisebb fennakadások a csúcsforgalomban előfordulhatnak, ezért az arra közlekedők szíves megértését és türelmét kérjük. Az első ütem, -ami már el is készült- a Tiszai pályaudvarnál lévő Szinva hídtól a vasúti aluljáróig tart, új nyomvonal kiépítéssel a Szinva patak töltésén. Egy olyan kerékpárút hálózat kialakítása volt a cél, ami összeköti a városrészeket,és érinti Miskolc legjelentősebb idegenforgalmi területeit, miközben komfortos és biztonságos közlekedést nyújt a kerékpárral közlekedőknek.
A kerékpár út nyomvonala érinti Miskolc legfontosabb közintézményeit, oktatási kulturális és sport és üzemi intézményeit is. Így ezek az intézmények -összesen 24 darab- kerékpárral is biztonságosan megközelíthetőek lesznek.
Az elnyert támogatás teljes bekerülési költsége 156 millió forint, melyhez az önkormányzat önrészként 28 millió Ft-ot tett hozzá, így a tervezett megvalósítás teljes összege 184 millió Ft._
_A befejezés 2011.10.29-re várható._
Ezzel egy 11,38 km hosszú kerékpárút épülhet meg, amely kapcsolódik a már meglévő 5,74 kerékpárút hálózathoz, így egy összesen 17.12 km* hosszú É-D-i és K-Ny-i kerékpárút hálózat alakul ki.
A folyamatos kerékpárút_ hálózat a Tiszai pályaudvarnál lévő Szinva hídtól indulva és áthalad a Soltész N. K. úti , Király úti, Arany-Corvin üzletháznál lévő csomópontokon, érinti az Erzsébet a Szt. István teret és a Városház tér- Dózsa Gy. úti szakasz után a Vologda úttal halad párhuzamosan. Május 31-én a Béla és az Andor utcán folytatódik a kerékpárút építése egy útpálya szélesítéssel.
Az út a Károly, a Liszt és a Maros utcákon át az Andrássy útra ér ki a Mónus utcáig. A kerékpár út utolsó szakasza a kisforgalmú utcákon vezet majd a Vár utcáig.
Megépül továbbá egy összekötő szakasz a belvárosban. A Szemere u. — Arany J. u. kereszteződéstől a Szemere u. Görgey — Lévay u. kereszteződés között.
A tervezés során figyelembe vettük a Magyar Kerékpáros klub — mint civil szervezet javaslatait és a már megépített kerékpárutakkal kapcsolatos észrevételei. A kerékpáros klubbal jelenleg is folyamatosan egyeztet az önkormányzat.
A megépítésre kerülő hálózat elemei az önálló kerékpárutakon kívül:
*
Kerékpársáv
*
Forgalmi sávban jelzett kerékpár nyom
*
Elválasztott gyalog- és kerékpárút
*
Közösen vezetett gyalog- és kerékpárút
*
Csillapított forgalmú területen, gyalogos zónában vezetett szakasz
*
Kisforgalmú utcán vezetett szakasz
*
Egyéb forgalommentes úton vezetett (pl. árvédelmi töltés)