Vagyis prózaibban: folytatódnak a miskolci villamospálya-rekonstrukciós beruházás munkálatai. Március 1-től várhatóan szeptemberig. Mint az MVK és a projekt igazgatóságának csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertetett programból kiderül, a nagyszabású munkálatok menetében az önkormányzati választások révén bekövetkezett – látszólagos – törés nem akasztotta meg az EU által támogatott fejlesztést. Ennek kézzel fogható jele, hogy következő hónap elejével újra is indulnak a tavaly ősszel az időjárás miatt leállított építések. Mint emlékezetes, 2010 folyamán az első fázis nagyja készült el, a Baross utca és a Győri kapu közötti sínek cseréje és a kapcsolódó műszaki fejlesztések, míg idén a város másik fele, a Thököly utca (az ott újfent kialakítandó ideiglenes végállomás) és a diósgyőri városközpont (a majdani vonalmeghosszabbítás kezdőpontja) közötti szakasz van napirenden.
Nagyjából hasonlót élhet át, vagy ha úgy tetszik, kénytelen elszenvedni a miskolciak busszal-villamossal járó több tízezres tömege ezekben az előttünk álló hónapokban, mint amilyet már „megszokott” az előző esztendőben. Az említett részen, azaz az Andrássy út és a Győri kapu vonalán a beruházás munkálatai zajlanak majd, amelyek az előbb említett szakaszon részlegesen és időlegesen, utóbbi utcán viszont teljes egészében igénybe veszik legalább a fél útpályát, és értelemszerűen magát a villamospályát. A Thököly utca (Ifiház, avagy Autóklub) és az Újgyőri főtér között csak egyik irányban maradhat a főutcán a járműforgalom, beleértve a villamospótló járatokat is: csak „befelé” – míg ellenirányban, azaz Diósgyőr felé a Kiss Ernő utca szolgál kényszerű terelő útvonalként.
Az MVK ígéri: amennyire lehet, jól előkészített intézkedésekkel, valamint a helyzet és az utazási tapasztalatok aktív követésével a minimálisra igyekeznek csökkenteni az utazóközönségre váró – s nem leplezik: így sem csekély – mindennapos nehézségek mértékét. A terelő útvonalakat korábban megtartott lakossági fórumokon született kompromisszumok révén alakították ki, akárcsak a Szinva mellé kerülő megállóhelyeket. Mindezekről térképrészletekről tájékozódhatnak az érdeklődők, amelyek az mvkzrt.hu és a zoldnyil.hu honlapokon is megtalálhatók. A villamospótlók, valamint az erre közlekedő buszjáratok is olyan – megnövelt – sűrűséggel fognak járni, ami segíthet a bosszúságok mérséklésében, az utazási idő szinten tartásában. Ha minden igaz, ehhez társul, hogy a kapcsolódóhivatalok és hatóságok, azaz a polgármesteri hivatal és a rendőrség is megteszi a magáét: a forgalomirányító berendezések optimalizált hangolásával, az útviszonyok javításával, illetve a közlekedésirányítás kiemelt kezelésével. Amint hogy a városi tömegközlekedési társaság egyenruhás munkatársai közül is számosan a kritikus helyszíneken, csomópontokban fogják segíteni az utasok tájékozódását, amint az történt a tavaly változásoknál is. Lesz naprakész információ a Facebookon, a Twitteren, az internetes oldalakon, s amennyire lehet, a hagyományos csatornákon, plakátokon, a megállókban, menetrendi tájékoztatókban, valamint az ügyfélszolgálatnál, telefonon, e-mailben. Ne hallgassuk el azért a negatívumokat sem, amik szóba kerültek a sajtótájékoztatón: az időjárás zord volta nem könnyíti-könnyítette az érintett utak előzetes burkolatjavításának megoldását, mint ahogy az MVK azon javaslatának hatósági elutasítása sem, hogy a Kiss Ernőn és az Andrássyn a két-két sávból egyet ideiglenesen adjanak csak a buszoknak.
B.A.
A további részletekről a kezdési időpont közeledtével portálunkon is még számolunk majd, addig is az alábbiakban megtekinthető a csütörtöki sajtótájékoztató legfontosabb elhangzott mondatait megörökítő videó összeállítás – a rajta megszólaló szereplők Csontos Ágnes, a Zöld Nyíl pr-menedzsere és Braun Csaba, az MVK illetékes osztályvezetője: