Az Országházban tavaly decemberben Orbán Viktor miniszterelnök nevezte ki a 2011. január 1-jén létrejött fővárosi és 19 megyei kormányhivatal vezetőjét, a kormánymegbízottakat. A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalt Demeter Ervin vezeti. A miniszterelnök elmondta: a kormányhivatalok vezetőinek egy évük van a rend megteremtésére, hogy minden ballaszttól megszabadítsák a magyar államiságot a közigazgatás középszintjén. Orbán Viktor felhívta a kormányhivatal-vezetők figyelmét arra is, hogy miután átveszik a hivatalokat, ne lepődjenek meg akkor sem, ha minden képzeletüket felülmúló zűrzavart, rendezetlenséget és tisztázatlan jogviszonyokat találnak. Az elmúlt nyolc évről szólva leszögezte, hogy zűrzavar és rendetlenség uralta a közigazgatás minden szintjét.
„Amikor Navracsics Tiborral előkészítettük a törvényt, sokat gondolkodtunk azon, milyen karakterek lehetnek alkalmasak erre a feladatra. Arra jutottunk, hogy tapasztalt, saját árnyékuktól meg nem ijedő emberekre van szükség, akik alkalmasak az átszervezések végrehajtására. A törvény megalkotásánál a XXI. századi kihívásoknak megfelelő intézményrendszer létrehozása volt a cél. Egy olyan középszintű közigazgatási rendszert kívánunk létrehozni, amely az emberekhez közel áll, őket ösztönözve és velük együttműködve jobbítja az államszervezetet.”
Miskolcon tegnap óta nyitva a Kormányablak
Ünnepélyes keretek között tegnap reggel avatta fel a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatalt Demeter Ervin, az intézmény megyei vezetője. Demeter Ervin az avatószalag átvágása után megjegyezte, az elmúlt nyolcéves ciklussal ellentétben precíz, pontos, barátságos államot kívánnak létrehozni, amelytől a segítséget, és nem az akadályoztatást tapasztalják majd az állampolgárok. Nagy léptékű átalakítások jellemzik a közigazgatást, a megvalósított kormányhivatalokba tizennégy szerv kapcsolódik, amelyeknek munkatársai reggel nyolc és este nyolc óra között kezelik az ügyfelek kéréseit, problémáit. Az eseményen – amelyen jelen volt dr. Mengyi Roland, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke és Dr. Kovács János megyei főjegyző – Demeter Ervin elmondta: 2013-tól a járási székhelyeken is elérhető lesz a kormányablak, ami viszont nem jelenti azt, hogy a köztes időszakban megszűnnének az olyan hivatalok, mint pl. az okmányirodák. A kormányhivatalokban tegnaptól már lehetőség van például az egészségügyi biztosítási jogviszony lekérdezésére, egyéni vállalkozói tevékenység bejelentésére, egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos adatváltozás bejelentésére, egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetésére, elektronikus térképmásolat lekérdezésére vagy elektronikus tulajdoni lap-másolat lehívására. Ugyanakkor itt intézhető az anyasági támogatás igénylése, családi pótlék (nevelési ellátás/iskoláztatási támogatás), egyéni vállalkozói igazolvány , gyermekgondozási segély (GYES) és a gyermeknevelési támogatás (GYET) igénylése, a gyorsforgalmi közúthálózat kártalanítási eljárás.
A számos ügyintézési lehetőségről bővebb tájékoztatást lehet kapni a 1818-as telefonszámon (napi 24 órában), illetve a 1818@ugyfelvonal.hu levelezési címen.
Honlap: www.kormanyablak.gov.hu – a hivatal címe: Miskolc, Csizmadia köz 1. (megyei nyugdíjbiztosító épülete).