Az egyik vezető szolgáltató ügyfelei az ünnepek alatt összesen több mint 25 millió SMS és MMS üzenetet küldtek. Ugyanakkor – a nemzetközi trendekkel összhangban – az ünnepi adatforgalom igen jelentős része már interneten zajlott. Míg az előző két évben a hívások és SMS-ek száma némileg csökkent, az interneten folytatott kommunikáció jelentősebbé vált. Egyre többen választják az internetet, ezen belül is a közösségi oldalakat jókívánságaik továbbításához. Karácsony és újév között, különösen az ünnep napjain hagyományosan sokszorosára emelkedik a hívások, a szöveges és képes üzenetek száma. Ilyenkor néhány óra alatt a hétköznapi átlagnál jelentősen többször keresik egymást rokonok, barátok, munkatársak. Ennek megfelelően a cég hálózatán belül is sokkal élénkebb volt a forgalom: az ügyfelek 2010-ben karácsony idején 11 milliónál is több hívást kezdeményeztek és több mint 12 és fél millió SMS és MMS üzenetet küldtek, szilveszter és újév napján pedig csaknem ugyanennyit. 2010. december 24-én a legforgalmasabb időszak 19 és 20 óra közé esett, míg szilveszterkor éjfél és 1 óra közé. Ekkor volt olyan perc, hogy egy másodperc alatt közel 450 üzenetet küldtek el az ügyfelek.
Ez az időszak azonban más szempontból is érdekes a mobilkommunikáció területén. Bár itthon és világszerte is a gyors, közvetlen SMS a legnépszerűbb kommunikációs eszköz üzeneteink továbbítására, egyre többen küldik karácsonyi és újévi jókívánságaikat elektronikusan vagy a közösségi média-csatornákon keresztül. A cég elmúlt három évet felölelő adatait tekintve az SMS-ek és MMS-ek száma 2008-ban volt a legkiemelkedőbb, ezzel ellentétben a mobilinterneten és WAP-on mért adatforgalom 2010-ben megelőzte a korábbi évek átlagát. Az adatforgalom erősödött, már csak azért is, mert sokan küldenek egymásnak az elektronikus üzenetek részeként fotókat, videókat is.