A Karácsonyi időszak beköszöntével ismét halljuk a híradásokból, hogy vásárláskor mire kell ügyelnünk, mit vegyünk, mit ne vegyünk, hol igen és hol ne. A sok információ között azonban olykor elsiklunk a fogyasztóvédelmi szempontból lényeges címke fölött, ami minket tudatos fogyasztókat első körben informál. A fogyasztóvédők egy kis játék segítségével erre szeretnék felhívni minden fogyasztó figyelmét: a termékeken található címkék és a polccímkék fontosságára. A 2010. december 1-jén induló játék keretében a fogyasztóvédők címkékről, kiírásokról szóló fotókat várnak, amik viccesek, elgondolkodtatóak, vagy jól tükrözik fogyasztói társadalmunk anomáliáit. Az egyetlen megkötés, hogy a képet a fogyasztók ne letöltsék valahonnan, hanem maguk készítsék (vagy korábban készítették). Az akció célja megmozgatni azokat a kritikus, jó humorú, fogyasztóvédelem iránt elkötelezett vásárlókat, akik nap, mint nap találkoznak elírásokkal, vicces, vagy akár helytelen címkékkel, melyeket azon túl, hogy felismernek, hajlandóak is megosztani a szélesebb közönséggel.
A legjobb fotók beküldőit természetesen jutalmazzák a fogyasztóvédők. A legviccesebb, leghelytelenebb címkéket megtalálók és megörökítők 15.000, 10.000 és 5.000 forintos ajándék könyvutalvánnyal lesznek gazdagabbak. A beküldési határidő vége 2010. december 31.
Dr. Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke elmondta, hogy az idei játék célja -a tavalyi fotópályázat sikerei nyomán- tesztelni a tudatos, vagy magukat tudatosnak valló fogyasztókat. Örök kérdés, hogy mennyire figyelünk vásárlásaink során a címkékre, a polcok kiírására, és mennyire vesszük észre a helytelen, vicces kiírásokat. E játék keretében minden szemfüles fogyasztónak meg lesz a lehetősége, hogy észrevételeit megossza másokkal, és ezért még „jutalomban” is részesüljön.
A játék részvételi szabályzata 2010. december 1-jétől elérhető a www.fogyasztovedok.hu és www.fome.hu oldalakon.