A napokban érezhetően megnőtt az adóhatóság ügyfélszolgálatait együttes adóigazolásért felkeresők száma, – a háttérben jogszabályi változások állnak.
A Munkaügyi Központ által nyújtott foglalkoztatást elősegítő támogatásban részesülő munkáltatók ugyanis kötelesek minden hónapban, a támogatás folyósítását megelőzően 30 napnál nem régebbi együttes adóigazolással bizonyítani, hogy nincs esedékessé vált, de meg nem fizetett köztartozásuk.
Az APEH Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatósága ezért felhívja az érintettek figyelmét, hogy munkabér-támogatás kapcsán előterjesztett együttes adóigazolás iránti kérelem illetékmentesen – a 10UK12 számú nyomtatványon – elektronikusan vagy postai úton, illetve személyesen az APEH ügyfélszolgálatán nyújtható be. Az állami adóhatóság pedig – az adózás rendjéről szóló jogszabályban foglaltak alapján – 30 napon belül köteles ezen igazolás kiállítására.
Fontos tudni azonban, hogy a sorban állás és a havonkénti igazolás-kérés elkerülhető, ha a támogatott munkáltató ingyenes eljárás keretében, 10UK21 számú adatlapon az ügyfélkapun keresztül elektronikus úton kérelmezi felvételét a köztartozásmentes adózói adatbázisba. Jelen esetben ugyanis az adóhatósági adóigazolással egyenértékű, ha az adózó ebben az adatbázisban szerepel.
Az adatbázissal kapcsolatos bővebb tájékoztató az adóhatóság honlapján érhető el (www.apeh.hu).
Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal
Észak-magyarországi Regionális Főigazgatóság
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatósága