Új hét, új sín, új (régi) közlekedési rend: ha minden jól megy, november 1-én ismét elindul a belvárosban a megszokott villamosjárat. A megelőző hét második felében még sok munka volt hátra, a hétvégén pedig azt tesztelik, jól bírja-e a járműveket a frissen készült pálya.
A próbaüzem pénteken délután indult, sajtóérdeklődéstől kísérten, de a fotósok, operatőröktől is többen voltak, és érthetően nagyobb izgalommal várták a fejleményeket mindazon szakemberek, akik a Zöld Nyíl kivitelezője, illetve az MVK Zrt. részéről érintettjei voltak ennek a fázisnak. A tét: jól viseli-e a vadonatúj, korszerű sín, amikor először ráengednek egy soktonnás szerelvényt – az újonnan beszerzendő villamosok híján egy ex-bécsi SGP-t -, mert hiába a tervek és az alapos kivitelezés, a puding próbája, ugyebár… Legfrissebb információink szerint a rendszer eddig jól vizsgázott, tegnap este a Tiszai pályaudvar – Baross utca – Bajcsy-Zsilinszky – Széchenyi szakaszon haladt végig a jármű, szinte lépésben, újra és újra megállva, különösen a váltóknál és egyéb kényes pontokon (például vasúti aluljáró), ahol az említett szakemberek tüzetesen megszemlélték a helyzetet. Úgy tudni, problémára eddig nem akadtak.
Ha így lesz a továbbiakban is, azaz a pályaudvar és Újgyőri főtér közötti, első fázisként felújított hálózat jól teljesít a próbán, vasárnap kiadják a „mehet” jelzést, és ennek nyomán hétfőn már újfent villamossal utazhatnak a miskolciak a városban. Ekkora a pálya és az azt övező környezet nagy része is kész lesz, bár marad jó néhány ideiglenes megoldás; a megállóhelyek kialakításának bizonyos elemei még váratnak magukra, korlátok, burkolatok, ilyesmik.
Fotósorozatunk a pénteki próbaüzemről számol be, valamint az építési munkálatok elmúlt napjaiból villant fel jeleneteket.