2024. 11. 23. szombat

Kelemen, Klementina
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Hírek » B.A.Z.-megyei hírek » Ha minden rendben, hétfőn indul

Ha minden rendben, hétfőn indul

A vasárnapi próbajárat lesz a döntő a villamosközlekedés ütemezésében

Az elmúlt napokban városszerte fő hír volt: november 1-vel tervezik újraindítani a felújított belvárosi szakaszon a villamosközlekedést. A hétvége a most záruló munkálatok végső finomításainak, valamint az ellenőrzésnek az ideje; amennyiben utóbbi mindent rendben talál műszaki és biztonsági szempontból, hétfőn már ismét sárga és piros szerelvények viszik az utasokat a Tiszai pályaudvar és az Újgyőri főtér (Vasgyár) között. A megelőző négy nap a próbaüzem révén számos olyan feladatot tartogat az MVK Zrt. szakemberei és a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium munkatársai számára, ami szükséges ahhoz, hogy valóban átadható legyen a mindennapos forgalomnak a május óta épített pálya. A fő szempont a biztonság.

Csütörtökön az MVK-sok és a kivitelező cég illetékesei végigjárták a felújított pályaszakaszt és minden szükséges szempontból megvizsgálták azoknak a feltételeknek az együttes meglétét, amik szükségesek ahhoz, hogy villamosok járhassanak a síneken.

Az átadásra váró új pálya kapcsán van néhány, az utazóközönség számára fontos információ, amit nem lehet elégszer ismételni.
A Selyemréti megálló egy, úgymond, mintamegálló, abban az értelemben, hogy a kialakított peron a Vakok- és Gyengénlátók B.-A.-Z. Megyei Egyesületével folytatott egyeztetéseknek, valamint az esélyegyenlőség biztosításának megfelelően épült. Amennyiben ez a kialakított megoldás a gyakorlatban is beválik – és a Nemzeti Közlekedési Hatóság hozzájárul -, a többi megállót is hasonlóképpen alakítják majd ki. A jelenleg (amúgy is) ideiglenesen kiépített peronok könnyen átalakíthatóak, éppen mert figyelembe vették ennek későbbi lehetőségét, igényét.

Általában a megállóhelyekről tudni kell, hogy még végleges az arculatuk. A végleges építészeti kialakítás és az esőbeállók folyamatosan épülnek a következő hónapokban. Az utasok biztonsága érdekében azonban mindenhova elhelyeztek egy védőkorlátot, ami elválasztja a megállóban várakozókat a közúti forgalomtól. A közlekedési társaság kéri utasait, hogy a megállóban való várakozás során – saját biztonságuk érdekében – ne támaszkodjanak ennek az ideiglenes a védőkorlátnak.
A belvárosban a megállók külső szegélyét illetően hangsúlyozzák az illetékesek – noha a témáról már volt szó a helyi sajtóban –, hogy a régi szegélykövek beépítése szintén csak ideiglenes megoldás, a végleges állapot a belvárosban (az önkormányzat által) tervezett további beruházásoktól (IVS II. ütem) függ, csakúgy, mint a vágánnyal párhuzamos „folyóka” és a csatlakozó díszburkolat közötti rész (ugyancsak ideiglenes jelleggel lebetonozva).

Sokszor felmerülő kérdés, ezért fontos hangsúlyozni, hogy a régi villamosok nem rongálják az új pályát, minthogy a Tatrák és az ex-bécsi (SGP) villamosok is úgynevezett forgóvázas járművek. Ilyen probléma csak a (régebbi típusú) merevtengelyes villamosok esetében merülhetne fel.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp