Sor kerül az utolsó sínpár összehegesztésére is a holnapi nap folyamán! A Kivitelezőtől kapott információ szerint a reggeli órákban fogják elvégezni az utolsó sínhegesztés műveletét a Thököly utcánál, ott ahol az első sínátvágás is lezajlott öt hónappal ezelőtt. A villamospálya rekonstrukciója május 3-án vette kezdetét az első sínátvágással, melyet az MVK Zrt. vezérigazgatója Börzsei Tibor végzett el. Azóta megújult a Tüzér utca és a Thököly utca közötti pályaszakasz, és a tervek szerint november elején újra járhat a villamos. Addig nagyon fontos két hét áll az MVK Zrt. és a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium munkatársai előtt: minden feltételnek teljesülnie kell ahhoz, hogy először próbajáratokkal majd utasforgalommal is visszaálljon a villamosközlekedés a szakaszon.
Az új pálya kialakítása sok változást és új elemet hoz a miskolci villamosközlekedésbe, és természetesen kihat a közúti forgalomra. Ennek egyik eleme a gömbsüvegsor kialakítása a villamospálya mentén. A miskolciak szeme láttán folyamatosan megjelenő gömbsüvegsor az elmúlt időszakban több kérdést és hozzászólást is eredményezett. Sajnos, mint azt már többször is megtapasztalhattuk a lakosok most is csak a negatívumokat látják és nehezményezik a változást. A gömbsüvegsor nem véletlenül lett a pálya mellé betervezve: a villamos projekt pályázati feltétele volt a menetidő csökkenés megvalósítása a teljes villamos pályán, a meghosszabbítással együtt. Az Európai Uniótól kapott támogatás alapfeltétele ez, a közösségi közlekedés előnybe részesítésével együtt, szemben a közúti autós forgalommal. Ahhoz, hogy ennek a feltételnek megfeleljünk, alapvető szükséglet a villamos előnyben részesítése, a pálya védelme. Ezt a célt szolgálja a gömbsüvegsor. A budapesti példát nem lehet Miskolc esetében felhozni, hiszen a fővárosban 9cm-es a gömbsüveg, nálunk viszont csak 7cm. Kialakítása a tévhittel ellentétben nem a sávok számától függ, hanem a rendelkezésre álló sávszélességtől, ami jelen esetben megfelel az előírásnak. Hozzátartozik a témához, hogy az elmúlt években számos olyan baleset történt, amikor szabálytalanul ráhajtottak az autósok a pályára és az ott közlekedő villamos elé kanyarodtak.
Összegezve tehát a gömbsüvegsor – mint ahogy számos európai nagyvárosban bevált és jól működik – a záróvonal fizikai megtestesülése, csak vészhelyzetben lehet ráhajtani.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!