A megyei jogú városok kommunikációs rangsorának dobogóján megismétlődött a tavalyi végeredmény, Debrecen ismét győzni tudott, Szeged második lett, Miskolc pedig harmadik helyezést ért el,- tudtuk meg sajtótájékoztatón Fedor Vilmos alpolgármestertől.
A kutatásban a 2008. november 1. és 2009. október 31. közötti időszak sajtómegjelenéseit értékelték az Observer Budapest Médiafigyelő adatbázisa alapján. A listában szereplő 141 városról több mint ötezer témához kapcsolható közel 24 ezer, a nyomtatott lapokban, az elektronikus médiában és az online sajtóban megjelent hírt értékeltek az Image Factory szakemberei. A sok kulturális program, fesztivál kedvező megítélést adott városunknak, de sajnos negatív történések is voltak, melyek kedvezőtlen hatással jártak PR-image szempontból.
Miskolc a kategóriája átlagának kétszeresét produkálta a hírmennyiség tekintetében. Bár a negatív hírek számát tekintve a harmadik helyen áll (Pécs és Veszprém mögött), emellett a pozitív hírek tekintetében a legjobb, így sikerült a városimázst romboló témákat elnyomnia.
A város hivatalos honlapja is jó elbírálást kapott:harmonikus összhatást kelt, jól strukturált, a menüpontok között könnyedén el lehet igazodni. Rendkívül hasznos, hogy a turistáknak szóló rész az angol és német mellett szlovákul, lengyelül és oroszul is olvasható.